خانه / نمایش جزییات خبر

پیشرفت‌های امروز کشور حاصل دعای خیر شهداست

پیشرفت‌های امروز کشور حاصل دعای خیر شهداست
اقشار مختلف مردم که امروز در تشییع پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس حضور داشتند، خودسازی، بالا رفتن عرق تعهد به آرمان‌ها و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را مهمترین دستاورد تشییع پیکر شهیدان دانستند و معتقد بودند: پیشرفت‌های امروز کشور حاصل دعای خیر شهداست.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،صبح امروز همزمان با چهارمین روز از ماه محرم و ایام عزاداری سید وسالار شهیدان حسین‌بن‌علی (علیه السلام)‌ با حضور آحاد مختلف مردم شهیدپرور تهران و جمعی از مسئولان کشوری پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس از خیابان آزادی تا فرودگاه مهرآباد تشییع و در سپاه حفاظت فرودگاه مهرآباد به خاک سپرده شد.
جوانی که از گفتن نام خود خودداری کرد، در میان عزاداران و مشایعت‌کنندگان پیکر شهید گمنام  اظهار داشت:‌ من به عنوان فرزند جانباز 55 درصد شیمیایی احساس وظیفه کرده‌ام تا در این مراسم شرکت کنم و این کوچکترین کاری است که برای شهدا می‌توانم انجام دهم، چرا که این شهید 20 ساله گمنام همه چیز خود را برای دفاع از مملکت فدا کرده است.
در ادامه این گفت‌وگو عباس حسینی، اظهار داشت:‌ ما وظیفه داریم تا زمانی که زنده هستیم از خون شهدا پاسداری کرده و رهرو آنها باشیم و این وظیفه شرعی و عرفی همه ملت است.

*پایداری و ‌آسایش ما مدیون ایثارگری شهداست
اما فاطمه وفاجو کارمند سازمان نقشه برداری، هدف از شرکت خود را این مراسم اینگونه بیان داشت: این شهید گمنام زندگی خود را در راه اسلام و دفاع از کشور ما فدا کرده است و وظیفه ما است تا در این‌گونه مراسم‌ها شرکت کنیم، ما باید به نصایح شهدا و رهبر معظم انقلاب عمل کرده و قدر این شهدا را بدانیم و راه این عزیزان را ادامه دهیم.
توکلی از کارمندان فرودگاه مهرآباد نیز گفت: شهدا جزئی از ما هستند و این شهید فقط اسمی گمنام دارد و در واقع برادر ما است؛ ما باید به همه اعلام کنیم شهدا برای چه چیزی رفته‌اند و پایداری و ‌آسایش ما مدیون خون این عزیزان است.

*پیشرفت‌های امروز کشور ما به خاطر دعای خیر شهدا است
زهرا فرهانی از دانشجویان رشته عمران دانشگاه صنعتی شریف از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم بود و تصریح کرد:‌ بهترین دلیل حضورم در این مراسم زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است؛ باید همیشه در مدارس و دانشگاه‌های ما اهداف و آرمان‌ شهدا را یادآوری کنیم و بگوییم که شهدا زنده هستند و روح آنها در بین ما وجود دارد و ما به هرجا که رسیده‌ایم به خاطر دعای خیر شهدا است.
 سیدناصر صفری جانبازان 70 درصد که با دوست و همرزم دیرین خود وداع می‌کند، بیان داشت: این شهید جوان از همرزمان ما در عملیات «فتح‌المبین» است.
وی ادامه داد: ما با خدا معامله کرده‌ایم و دفاع مقدس فرصت خوبی بود که اعلام کنیم اگر آن موقع نبودیم که امام حسین(علیه السلام)‌را یاری کنیم حالا در راه ایشان حرکت می‌کنیم و شهادت هم مانند فرموده حضرت قاسم (علیه السلام) که فرمودند از عسل شیرین‌تر است، برای ما هم اینگونه است  و از آن هراسی نداشته بلکه یک تکلیفی بود که به آن عمل کردیم.

*چیزی که می‌تواند ما را در حفظ ارزش‌ها ثابت قدم نگه‌ دارد خودسازی همیشگی است
 سردار علیرضا فخاری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز  اظهار داشت: هر شهید که به وطن برمی‌گردد یادآور خاطرات زیادی برای مردم کشورمان است به خصوص در این ایام حسینی مروری است بر تاریخ عاشورا و این یادآور حماسه‌سازی همه رزمندگانی است که از صدر اسلام تا 8 سال دوران دفاع مقدس حضور داشته است.
 وی افزود: این شهید عزیز به عنوان یک شهید گمنام در تداوم آن حرکت است و به عنوان یادگاری از عاشورا و عاشورایان بوده تا دیگران عبرت بگیرند. همانطور که امام حسین(علیه السلام) فرمودند:‌ من شهید می‌شوم تا عبرت‌ها زنده شوند و این هم عبرتی برای ما است و حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه فقط با خودسازی امکان پذیر است.
سردار فخاری با بیان اینکه هر فرد ابتدا باید خودش را بسازد تا جامعه ساخته شود، گفت: کسانی که در راه امام حسین(علیه السلام)‌و اهداف انقلاب به شهادت رسیدند، انسان‌های خود ساخته‌ای بودند و آن چیزی که می‌تواند ما را در این راه ثابت قدم نگه‌ دارد خودسازی و آمادگی همیشگی است برای اینکه هر روز کربلا است و هر ماه محرم.
 
* هر ساله یاد شهدای سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه در پنجم آذرماه گرفته می‌شود
حجت‌الاسلام مجید عامری نماینده ولی فقیه در سپاه حفاظت هواپیمایی نیز در این خصوص گفت‌:‌ امروز هر شهیدی که از دوران دفاع مقدس به آغوش وطن بازمی‌گردد باعث بالا رفتن روحیه مردم شده و سبب رونق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.
وی تصریح کرد: این شهدا چون یادگار دوران دفاع مقدس هستند، ملجأ و پناهگاهی برای ما و سبب برآورده شدن حاجات ملت ما هستند. هر چه روحیه ایثار و شهادت در جامعه بیشتر شود باعث واکسینه شدن جوانان ما که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند در مقابل توطئه‌های دشمنان می‌شود.
عامری افزود:‌ سپاه حفاظت فرودگاه شهیدانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و هر ساله برنامه گرامیداشتی در پنجم دی‌ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت فرودگاه برگزار می‌شود که با حضور در مزار آنها یاد این شهدای سرافراز را گرامی‌ می‌داریم.
 
۹ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۰
ناشناس
۱۳۹۰/۰۹/۱۰ Iran
5
0
0

ای کاش من هم شهید گمنام بودم تا پیش خدا ارزش پیدا میکردم مثل شهدای گمنام


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید