خانه / نمایش جزییات خبر

خاکسپاری پیکر طیبه شهید گمنام در محل سپاه حفاظت فرودگاه مهرآباد

خاکسپاری پیکر طیبه شهید گمنام در محل سپاه حفاظت فرودگاه مهرآباد
در چهارمین روز از ماه محرم، پیکر شهید گمنام 20 ساله که در جبهه شرقی شوش تفحص شده بود، دقایقی پیش با حضور سران لشکری و کشوری و خانواده معظم شهدا در محل سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات فتح‌المبین در شهر شوش تفحص شده بود، امروز و همزمان با چهارمین روز از ماه محرم و ایام عزاداری سید وسالار شهیدان با حضور فرماندهان نظامی سپاه فرودگاه، نیروی انتظامی فرودگاه و اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد تهران در محل سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد به خاک سپرده شد.
سردار علی‌اصغر گرجی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد با گرامی داشتن یاد و خاطره حماسه سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) اظهار داشت:‌ اکنون ما میزبان جوان 20 ساله‌ای از جبهه شوش هستیم و می‌دانیم که این شهید عزیز چقدر دوست داشت پدر، مادر، خواهر و برادرهایش در مراسم تشیع او حضور پیدا می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد شهدای دوران دفاع مقدس نامشان علی بوده است، گفت: از آنجایی که این شهید عزیز گمنام است، نام علی را به او می‌دهیم و با این نام او را صدا می‌زنیم تا احساس تنهایی نکند و به او می‌گوییم علی جان تو مفقودالاثر بودی اما از زمانی که شهید شدی با تأثیرگذاری فرهنگ شهادت در واقع تو زنده‌ای و این ما هستیم که مفقودالاثریم.
در ادامه این مراسم پدر و مادر شهیدان علی و اسماعیل کریمی با طواف پیکر مطهر این شهید گمنام 20 ساله حس خاصی به فضای مجلس بخشیدند.
 این مراسم با گل‌افشانی بالگردهای فرودگاه‌ مهرآباد همراه بود و حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عامری نماینده نهاد ولی فقیه در سازمان حفاظت هواپیمایی فرودگاه تلقین این شهید گمنام را انجام داد.
«سعیده خسروی» مادر شهیدان «علی و اسماعیل کریمی» که این مراسم طواف این شهید گمنام را انجام داده بود به خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس گفت: با طواف این شهید گمنام به یاد فرزندم اسماعیل افتادم که در آغوش خودم در حماسه 17 شهریور ماه 57 به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه فرزندش اسماعیل در آغوش خودش به شهادت رسیده است، گفت: فرزند دیگرم علی کریمی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است هم‌اکنون مفقودالجسد است.
 

۹ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید