خانه / نمایش جزییات خبر

مشخصات و برنامه تشییع پیکر 13 شهید گمنام دفاع مقدس اعلام شد

مشخصات و برنامه تشییع پیکر 13 شهید گمنام دفاع مقدس اعلام شد
مشخصات 13 شهید گمنامی که در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (علیه السلام) در استان‌های تهران، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد و بوشهر آرام می‌گیرند، اعلام شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، روزهای نهم و دهم آذر ماه، همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش، پیکرهای طیبه 13 شهید گمنام در استان‌های تهران، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، یزد و بوشهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
مدیریت امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشخصات شهدای گمنامی که در این ایام در 8 نقطه کشور آرام می‌گیرند را اعلام کرد.

* آسمان تهران با حضور دو شهید 20 ساله عطرآگین می‌شود
«شهید گمنام 20 ساله، محل تفحص شوش در منطقه عملیاتی فتح‌المبین» فردا نهم آذر ماه در «مرکز سپاه فرودگاه مهرآباد» تشییع شده و به خاک سپرده می‌شود.
10 آذر ماه مصادف با پنجم محرم‌الحرام، شهید گمنام با مشخصات «شهید 20 ساله، محل تفحص پاسگاه زید در منطقه عملیاتی رمضان» در «مرکز یگان‌های ویژه پاسداران نیروی انتظامی» استان تهران آرام می‌گیرد.

* میزبانی شهرستان‌ «بجستان» و شهر جدید «گلبهار» خراسان رضوی از 4 شهید گمنام 
 «شهرستان بجستان» استان خراسان رضوی در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور شهدای گمنام با مشخصات «شهید 25 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملیاتی بدر» و «شهید 18 ساله، محل تفحص جزیره مجنون در منطقه عملیاتی خیبر» عطرآگین می‌شود.
  شهدای گمنام 22 و 25 ساله که در شرق دجله، منطقه عملیاتی بدر تفحص شده‌اند، در این ایام بر شانه‌های مردم ولایت‌مدار شهر جدید «گلبهار» استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

* شهیدان 19 و 20 ساله در بندر گناوه استان بوشهر تدفین می‌شوند  
در پنجمین روز از ماه محرم، شهیدان گمنام با مشخصات «شهید 20 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملیاتی بدر» و «شهید 19ساله، محل تفحص مهران در منطقه عملیاتی والفجر 3» در بندر گناوه استان بوشهر آرام خواهند گرفت.

* یک شهید 18 ساله در دانشگاه یاسوج پرچم ولایت‌مداری را به اهتزار درمی‌آورد 
شهید گمنامی از تیپ المهدی (عج) استان کهکیلویه و بویراحمد که 18 سال دارد و در شرق دجله و منطقه عملیاتی بدر تفحص شده است، همزمان با ایامی که زمین و آسمان در سوگ سر ور سالار شهیدان نشسته‌اند، میزبان دانشجویان دانشگاه یاسوج در استان کهکیلویه و بویر احمد می‌شود و پرچم ولایت‌مداری را در این نقطه به اهتزار درمی‌آورد.

* شهرستان «کهنوج» کرمان میزبان شهیدان 25 و 20 ساله می‌شود  
«شهیدان 20 و 25 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملیاتی بدر» شهدایی هستند که در تپه شهدای گمنام شهرستان «کهنوج» استان کرمان آرام می‌گیرند.
مراسم وداع با یکی از دو شهید گمنام سه‌شنبه شب هشتم آذرماه سال جاری در محل حسینیه ثارالله کرمان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. مراسم وداع با دیگر شهید گمنام در شهرستان کهنوج برگزار خواهد شد.

* رجعت شهیدان 22 و 24 ساله به زادگاهشان 
«شهرستان بهاباد» استان یزد در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) با پیکرهای معطر «شهیدان 22 و 24 ساله» که در عملیات بدر و منطقه شرق دجله به شهادت رسیدند، عطرآگین می‌شود. 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با دعوت از عموم مردم شهیدپرور شهرهای یاد شده به ویژه جوانان درخواست کرد با شرکت گسترده در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیـدان تجدید پیمان کنند.
 
۸ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید