خانه / نمایش جزییات خبر

کهنوج، میزبان 2 شهید گمنام در پنجمین روز محرم

کهنوج، میزبان 2 شهید گمنام در پنجمین روز محرم
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: مصادف با پنجمین روز محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام تفحص شده در شهر کهنوج تشییع خواهند شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: مصادف با پنجمین روز محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام تفحص شده در شهر کهنوج تشییع خواهند شد.
سرهنگ پاسدار «مهدی ابوالحسنی» با اعلام این خبر افزود: دو شهید بزرگوار از شهدای عملیات بدر هستند که در منطقه شرق دجله تفحص شده‌اند.
وی افزود: یکی از این شهید گمنام در سال 63 همزمان با به اسارت گرفتن سردار شهید «شهسواری» به شهادت رسیده و از زرمندگان لشکر 41 ثارالله است.
ابوالحسنی تصریح کرد: مراسم وداع با یکی از دو شهید گمنام سه‌شنبه شب هشتم آذرماه سال جاری در محل حسینیه ثارالله کرمان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: مراسم وداع با دیگر شهید گمنام در شهرستان کهنوج برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت امکان یکی از دو شهید گمنام از طریق فرودگاه بندرعباس انتقال داده می‌شود که مراسم وداع با شهید در محل حسینیه ثارالله بندرعباس واقع در چهار راه شهید مطهری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مراسم وداع با شهید به میزبانی هیئت نوجوانان عاشورایی بندرعباس و عزاداران آقا ابا‌عبدالله(علیه السلام) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
ابوالحسنی خاطرنشان کرد: روز‌ پنج‌شنبه دهم آذر‌ماه سال جاری مصادف با پنجم محرم پیکر مطهر دو شهید گمنام بر دوش مردم ولایی و شهید‌پرور شهرستان کهنوج تشیع و در محل تپه شهدای گمنام آرام خواهند گرفت.

میهمانی از دیار ارباب شهیدان؛
نمی‌دانم هنگام رفتن به جبهه چه کسانی به بدرقه‌ات آمدند و تو را به ایستگاه رساندند. ایستگاهی که هنگام برگشتن از این سفر 27 ساله تغییر کرد و کسانی به استقبالت آمدند که شاید به غیر از تعدادی انگشت‌شمار موی سپید،همه هم‌سن سال خودت بودند،البته هم سن سالان زمان رفتنت.
 زمان اعزام با چه کسی هم صندلی بودی و درد دلت را چگونه با او گفتی و چه آرزوهایی در دل می‌پروراندی.
 امروز برگشته‌ای. بر دست گرفته‌اند تو را و تو همه را نظاره می‌کنی. غریبه‌های آشنا آمده‌اند تا خیرمقدم گویند. آمده‌اند تا چمدانت را با خود ببرند.برایت چراغانی کنند، اسپند دود کنند و پرچم مزین به نام سرور و سالارت را برایت تکان دهند.
 به مراسم عزداری حسین(ع)بردنت و شاید آنها را بردی و در گوشه‌ای از شهر کرمان همه با تو همنوا شدند.بر سر و سینه زدند، دورت چرخیدند و اشک ریختند و این زاری برای عقب ماندن از قافله است.
 دست شفاعت به سویت دراز کردند. پیشانی بر مهر تابوتت گذاشتند و در گوشت التماس دعا گفتند. آخر از دیار ارباب شهیدان آمده‌ای و به زهرای مرضیه(س) اقتدا کرده‌ای و چه میهمان عزیزی برای دیار کریمانی.
 نامت را نمی‌دانم و این که از کدام شهر و دیاری هم نمی‌دانم، ولی می‌دانم از تبار مردان بی‌ادعایی هستی که حتی در گمنامی، سردوشی افتخار را از سرو و سالارت دریافت کردی و بر آستان مقدسش سر نهادی و لبیک یا حسین(ع) گفتی.
 قرار است صبح روز پنجشنبه دهم آذرماه در شهر شهید شهسواری بر فراز تپه شهدای گمنام زینت‌بخش قطعه‌ای از خاک شوی و تا مرد دیگری از مردان بی‌ادعا در آن جای گیرد، خوش آمدی. مقدمت گرامی.
۹ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید