خانه / نمایش جزییات خبر

احیای منطقه یادمانی بازی‌دراز 4،5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

احیای منطقه یادمانی بازی‌دراز 4،5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
فرماندار سرپل ذهاب از بهره‌برداری جاده منتهی به یادمان قراویز و احداث جاده منتهی به یادمان بازی‌دراز خبر داد و گفت: برای احیای منطقه عملیاتی بازی‌دراز، آب‌رسانی، برق‌رسانی و احداث جاده منتهی به یادمان، 4.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، میرزا مراد فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: با راه‌اندازی راهیان نور غرب کشور، سعی کردیم با تمام توان برای اعتقادات و باورهایمان در راستای آماده‌سازی مناطق عملیاتی وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از اعتبارات احیای مناطق یادمانی را گرفته‌ایم و برآورد شده که برای احیای منطقه عملیاتی بازی‌دراز، آب‌رسانی، برق‌رسانی و احداث جاده منتهی به یادمان، 4.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه سفیر اخیر ولی‌امر مسلمین به استان کرمانشاه برکات زیادی به همراه داشت، خاطرنشان کرد: حضور ایشان علاوه بر تاثیرات معنوی منابع مالی خوبی را به همراه داشت و در این راستا اعتباری بالغ بر 8 هزار و 600 میلیارد تومان وارد استان کرمانشاه شد که بخشی از این مبلغ به احیاء و احداث یادمان‌های مناطق عملیاتی و راهیان نور اختصاص پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: نقطه به نقطه شهرستان سرپل ذهاب محل شهادت دلاورمردان این مرز و بوم و گنجینه‌ای از معنویات جنگی است لذا یادمان‌های بازی‌دراز، قراویز، پادگان ابوذر و شهید شیرودی احیا می‌شود. همچنین جاده منتهی به یادمان قراویز به شکل جاده خاکی احیا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. یادمان شهید شیرودی نیز در مسیر جاده اصلی است و لذا مشکل راهسازی ندارد اما مسیر شهدای بازی‌دراز احتیاج به حدود 3.5 کیلومتر راه‌سازی دارد که این پروژه در حال اجراست.
پیرو با اشاره به اینکه سرپل ذهاب با وسعت 970 کیلومتر مربع دارای 85 هزار نفر جمعیت است، گفت: این شهرستان از نظر استراتژیکی و جغرافیایی متنوع بوده و اغلب جمعیت این شهرستان شیعه هستند که در میان آنها برادران و خواهران اهل تسنن و اهل حق نیز زندگی می‌کنند و به لطف خداوند اتحاد و همدلی و یکپارچگی در اینجا حاکم است.
وی یادآور شد: شهرستان سرپل ذهاب بیش از 850 شهید، یکهزار و 300 جانباز، 130 آزاده سرافراز و 26 جاویدالاثر دارد؛ یکی از افتخارات مردم سرپل ذهاب زندگی در کنار بقعه حضرت احمدبن اسحاق است چرا که ایشان محدث بزرگی بوده و نیابت سه تن از ائمه اطهار علیه‌السلام را داشته است و موفق به زیارت امام عصر(عج) هم شده‌اند.
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: طرح توسعه با برآورد اعتبار 16 میلیارد تومان برای ساخت دانشگاه علوم قرآنی در نزدیک بقعه احمدبن اسحاق (علیه‌السلام) در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان داشت: قدمت 5 هزار ساله داشتن نخستین سنگ نوشته قاری کهن آسیا، سراب‌های بسیار زیبا، آبشار معروف ریجاب از ویژگی‌های شهرستان سرپل ذهاب است.
پیرو در خصوص اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، گفت: اعزام دانش‌آموزان به جنوب کشور در سه مرحله صورت می‌گیرد و بیش از یک هزار دانش‌آموز به این مناطق اعزام خواهند شد که نخستین اعزام روز گذشته صورت گرفته است.
 

۱۷ آبان ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید