خانه / نمایش جزییات خبر

زندگینامه اجمالی از سردار هور شهید علی هاشمی به همراه تصاویری از ایشان

زندگینامه اجمالی از سردار هور شهید علی هاشمی به همراه تصاویری از ایشان
به دنبال کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید علی هاشمی از منطقه عمومی هورالهویزه (جزیره مجنون)، پیکر مطهر این شهید والا مقام ساعت 8:30 صبح دوشنبه ، 27 اردیبهشت ماه، از محل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز بر دوش امت حزب الله و سلحشور تشییع خواهد شد.
نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر سردار علی هاشمی را بعد از 22سال کشف و شناسایی کرد به همین منظور بخشی از زندگی این شهید والامقام در نوشتار ذیل می آید.
* * * 
شهید علی هاشمی
در سال 1340، کودکی درشهر اهواز چشم به جهان گشود که نامش را علی نهادند. کودکی او مصادف با دوران سیاه ستمشاهی بود، و علی هاشمی از همان زمان با افکار سبزو روشن اسلام پیوندی عاشقانه یافت.
* * *
شهید علی هاشمی
وی ارتباط تنگاتنگ خویش را با کوثر زلال وحی از همانین سنین حفظ نمود و تفسیر قرآن و درس اخلاق را از برنامه های مهم خویش قرار داده و با علاقه و ارادتی که به نماز داشت مرید و مؤذن مسجد شد.هاشمی پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر مطالعات عمیق و آگاهی های دینی خود در بحث های گروهک های مختلف شرکت کرده و با بحث های منطقی آنان را به تسلیم در برابر اسلام وا می داشت. وی از همان زمان ابتدا عاشق و دلباخته امام (ره) و پیشتاز مبارزه بود و به همین دلیل به قصد خدمت به نظام وارد کمیته انتقلاب شد و سپس به همراه حسین علم الهدی، آقایی و .... جهت تشکیل بسیج و سپاه تلاش های بسیاری نمود.
* * *
شهید علی هاشمی
زندگی در جنگ مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور حاج علی در دنیای خاکی بود اوج ایثار و رشادت او در شناسایی هایش نمایان بود، آنچنان که تمام طرح های عملیاتی اش را با تعداد اندکی نیرو با موفقیت به انجام می رساند. با گسترش محورهای عملیاتی، حاج علی تیپ 37 نور را در محور حمیدیه تشکیل داد. و پس از عملیات بیت المقدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد. ایجاد پاسگاه های مرزی و مسئولیت پدافندی کل منطقه از فعالیت های دیگر او بود.
* * *
شهید علی هاشمی
وی پس از تشکیل قرارگاه «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی 13 یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را سردار هور نامیدند. سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و علی هاشمی چهره محبوب و خندان عرصه های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پیوست و نامش ستاره درخشانی شد بر تاریک تاریخ ملت ایران تا نسل فردای ایران راه درست زیستن را از او بیاموزند.
* * *
شهید علی هاشمی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹
سید رضا
۱۳۸۹/۰۸/۰۱ Iran
5
5
10

بسیار عالیه من از سایت شما استفاده می کنم ولی خب نظر نمی زارم دلسرد نشیدا!

khuban
۱۳۹۰/۰۲/۲۵ Iran
1
0
14

عالیه من امشب با این شهید بزرگوار اشنا شدم نمیدونید شیفته اش شدم وای محشره میخوام بیشتر راجع بش بدونم کجا برم چیکار کنم کمکم می کنید ؟،

ناشناس
۱۳۹۰/۱۱/۳۰ Iran
5
0
12

انشا الله که شفیع روز جزامون باشه

مهدی
۱۳۹۰/۱۲/۰۷ Iran
5
1
12

خدا رحمتشون کند ومارو هم بهشون ملحق کند انشالله

صادق
۱۳۹۱/۰۳/۰۶ Iran
5
0
6

خدایا به ابروی این شهدا مارا بیامرز

بی نام
۱۳۹۱/۰۳/۱۶ Iran
5
2
8

سلام به همه شهداوامام شهدارحمت الهی به آنها من خیلی باشهداارتباطی نداشتم تااینکه باراهیان نور به مناطق جنگی جنوب رفتم دو جا بادلم خیلی بازی کرد یکی چزابه بود یکی هم منطقه هورالعظیم از اون روز دو نفر تو تمام وجودم هستن و دلم هوای اونا رو داره یکی شهید بنای
عارف عبدالحسین برنسی و دیگری شهیدعلی هاشمی فقط از خدا می خوام منو هم به جمع شهدا اضافه کنه. شهدادعاکنید

جوان رفیع
۱۳۹۱/۰۳/۲۲ Iran
5
2
6

سردار شهید شهر رفیع و هور ا

جواد
۱۳۹۱/۰۳/۳۰ Iran
4
1
7

دمشون گرم خیلی مرد بودن ان شا...ما هم اینجوری باشیم

مهدی موحدی
۱۳۹۱/۰۵/۰۱ Iran
5
1
12

به نام خدا سلام خدا انشاءالله به شما خیر بده و شهد شیرین شهادت را قسمت شما کند. وقتی شهید علی هاشمی را شناختم پیکر مطهرش هنوز پیدا نشده بود همون موقع خیلی عاشقش شدم فکر کنم سه سال بعد پیکرش پیدا شد به عشق این که زیر تابوتش رو بگیرم رفتم واسه تشییع پیکر شهدا
ولی این سردار عزیز افتخار نداد بیاد تهران ولی اون روز جوری با رفقاش انس گرفتم که در تمام عمرم با هیچکس اینجوری انس نگرفته بودم حتی تا الان هیچ روزی برام قشنگ تر و رویایی تر از اون روز نبود.این از برکت علی هاشمی بود. روحش شاد.خیلی دوستش دارم و نوکرشم.

saleh baledi
۱۳۹۱/۰۵/۱۸ Iran
1
0
11

به نام خدا سلام بر روح شهدا که جانشان برای وطن خویش فدا کردند ودفاع از سرزمین خود نمودند انشالله که روحشان شاد .


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید