خانه / نمایش جزییات خبر

توجه مسئولان به تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدا

توجه مسئولان به تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدا
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام در این استان نیمه‌تمام مانده است که باید دستگاه‌های متولی در تکمیل آن اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام و به نقل از فارس، حسن خلیلی صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی فعال در استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته تنها نیمی از یادمان‌ها و حرم‌های مطهر شهدای گمنام در استان فارس به پایان رسیده است که باید در تکمیل آنان توجه ویژه‌ای توسط مسئولان شهرستانی صورت گیرد.
خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت ساخت موزه دفاع مقدس استان فارس در شهر شیراز اشاره کرد و بیان داشت: این موزه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این موزه به دنبال این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس را در بین نسل امروز اشاعه دهیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین به برنامه‌های این بنیاد اشاره و از مهم‌ترین آن‌ها را نصب تندیس شهدا در نقاط مختلف شهرها، پیگیری ساخت بناهای یادبود شهدای فارس در خوزستان، طراحی و نصب بناهای یادبود شهدا در برخی از مدارس فارس که به نام شهدا نام گرفته‌اند، راه‌اندازی کانون نخبگان دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های مختلف در عرصه دفاع مقدس و حمایت از آنان، گردآوری فیلم‌ها با موضوع دفاع مقدس،حمایت از تولیدات و آثار هنری دفاع مقدس عنوان کرد.
خلیلی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از نویسندگان این حوزه نیز علاوه بر اینکه حمایت مالی می‌کند اسناد را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد.
این یادگار دوران دفاع مقدس همچنین بیان کرد: برای پاسداشت یاد و خاطره دروان دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ آن بین نسل امروز راویان جوان و نوجوان نیز آموزش داده می‌شوند.

۱۸ مهر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید