خانه / نمایش جزییات خبر

تدفین شهدای گمنام احیاگر آرمان‌های انقلاب در دانشگاه اسلامی

تدفین شهدای گمنام احیاگر آرمان‌های انقلاب در دانشگاه اسلامی
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: تدفین شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها حرکتی نمادین برای احیای سنت‌ها و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه اسلامی است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از دانشجو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: تدفین شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها حرکتی نمادین برای احیای سنت‌ها و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه اسلامی است.
 سعید هادی در آستانه برگزاری مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: تدفین شهدا در دانشگاه‌ها در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار بسیار مؤثر است و چنین اقداماتی باعث افزایش توجه دانشجویان به فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار می‌شود.
 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها عملاً مدلی را برای جوانان عرضه می‌کنیم که در راه دفاع از ناموس، تمامیت ارضی، هویت ملی، دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی، زندگی و آزادی‌های بشری جانشان را فدا کردند و می‌توانند مدل عالی تربیتی برای جوانان باشند.
 وی تصریح کرد: تدفین شهدا در دانشگاه‌ها باعث انس و الفت بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان می‌شود و ما با این کار علاوه بر احترام به شهدا می‌خواهیم تا حدی دین خودمان را به آنها ادا کنیم.
 هادی با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها از جمله اقدامات مثبتی است که در چند سال اخیر اجرا می‌شود، افزود: در واقع تدفین شهدای گمنام حرکتی نمادین برای احیای سنت‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه اسلامی است.
 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه تک تک شهدا می توانند یک الگوی کامل برای جوان و خصوصا دانشجویان امروز باشند، افرود: شهید، نماد یک فرد انقلابی است؛ چه کسانی می‌توانند الگویی بهتر از شهدا برای ما باشند؟ شهدایی که می‌توانستند دانشجوی کلاس‌های درس باشند، اما برای دفاع از حق علیه باطل به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند؛ چه کار فرهنگی زیباتر از اینکه شهدا به دانشگاه‌ها بیایند و چه الگویی زیباتر از شهید؟
 وی در خصوص هدف از خاکسپاری شهدا در دانشگاه ها گفت: این کار کمک طلبیدن از شهدا برای حرکت در مسیر تحقق دانشگاه اسلامی است، با این کار می‌خواهیم یک بار دیگر از شهدا کمک بطلبیم؛ همان گونه که در زمان جنگ از آنها برای راهنمایی دانشجویان کمک طلبیده می‌شد.
 خاطرنشان می شود، پیکر این دو شهید گمنام 20 و 26 ساله که مربوط به عملیات فاو و الفجر 4 است، 12 مهرماه سال گذشته همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه صنعتی بابل تشییع و تدفین شد.
 

 

۱۲ مهر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید