خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره 5 شهید گمنام در دشتی برگزار شد

یادواره 5 شهید گمنام در دشتی برگزار شد
طی مراسمی با حضور غیور مردان عرصه جبهه و جنگ مراسم یادواره 5 شهید گمنام در شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی تیپ امیرالمومنین(ع) استان بوشهر در مراسم یادواره 5 شهید گمنام درشهرستان دشتی گفت: شهرستان دارالحماسه دشتی 214 شهید را تقدیم به انقلاب کرده است.
حاج محمد صابر یادآور شد: کشور جمهوری اسلامی ایران افتخارش به این است که زن و مرد آن رزمنده هستند.
وی افزود: زنان غیرتمند ایران اسلامی از بدو تولد تا پایان عمر با الگو گیری از بی بی دو عالم در سنگر حجاب هستند و مردان ما در غیرت، شجاعت، رشادت، دلاوری و رزمندگی از ابا عبدالله الحسین(ع) الگو گرفته اند و این افتخار امت ایران اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: شهدای گمنام با الگو گیری از سیره های رفتاری امامان معصوم (ع) پیش رفتند و به این مقام دست یافتند. صابر گفت: این مدرسه تبرک شده به یادواره شهید گمنام و آموزگارانی که در این فضای تحصیلی فعالیت می کنند باید برنامه های مدونی را برای رشد و بالندگی جوانان و آینده های انقلاب اجرا نمایند.
وی میانگین سن شهدای گمنام را 18 تا 25 سال عنوان کرد و یادآورشد: اکثر شهدائی که وارد مناطق عملیاتی می شدند و به جنگ با دشمن می‌پرداتند، دانش آموزان دبیرستانی بودند.
فرمانده تیپ تکاوران و تفنگداران دریایی تیپ امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: شهدای عزیز گمنام ما از ابتدای خدا حافظی با خانواده در همان جا با بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) احد و پیمان بستند که ما شهید خواهیم شد و همچون قبر فاطمه زهرا(س) گمنام خواهیم ماند.
وی یادآورشد: شهدا دارای مقامی بالا هستند و امروز شهرستان دشتی افتخار این را دارد که همیشه در وجود خودش 5 شهید گمنام از شهدا گرانقدر دوران پر افتخار دفاع مقدس را در خود جای دارد.
وی تصریح کرد: انتظار شهدا از شما جوانان این است که در روزهای پنجشنبه با حضور در گلزار شهدا حجاب خود را حفظ کنید.
دراین یادواره که خانواده معظم شهدا، بسیجیان، پاسداران و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج حضور داشتند فرمانده سپاه دشتی نیز گفت: شهدا آخرت را بر دنیا ترجیح دادند و آن ها با خداوند معامله کردند. مراد کاظمی افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا جاودانه بمانند و این شهدا رادمردان تاریخ بشریت هستند.

۵ مهر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید