خانه / نمایش جزییات خبر

بهره برداری از حسینیه تپه نورالشهدای کلکچال

بهره برداری از حسینیه تپه نورالشهدای کلکچال
حسینیه تپه نورالشهدای کلکچال همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حسینیه تپه نورالشهدای کلکچال همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید. معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای کلکچال دارای مراحل مختلفی است که در حال ساخت است،گفت:ساخت حسینه و پناهگاه یکی از این فازهاست که امروز به بهره برداری رسید.
آقای مهندس دانشی راد افزود:این حسینه که حدود 400 مترمربع مساحت و 500 نفر گنجایش دارد با استفاده از سنگ های کوهستانی و بر اساس معماری کوهستان و محیط پیرامونی ساخته شده و هدف این بوده است تا کاری متناسب با فضای طبیعی و معنوی تپه نورالشهدا ساخته شود. وی اظهارداشت:این هدف با نظارت دقیق و طراحی زیبا تامین شد و از این رو،کاری فاخر،زیبا و ماندگار در دفاع مقدس خواهد شد. معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مرحله بعدی یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای کلکچال در سوم خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید،افزود:این مرحله شامل برج یادمان مجموعه است که در شب نورپردازی می شود و در روز بازتاب نور خواهد داشت و تقریبا از همه شهر تهران قابل دیدن است.
آقای دانشی راد یادآور شد:سازه موقت این طرح سه سال پیش ساخته شده است و اکنون نور سبز رنگی که هر شب از آن منتشر می شود در شهر تهران قابل دیدن است. وی افزود:مرحله بعدی یادمان،گنبد خانه است که مساحت 500 مترمربع مساحت دارد و بر اساس معماری ایرانی اسلامی در حال ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد. دبیر ستاد هفته دفاع مقدس نیز در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه این حسینیه با طرح مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساخته شده است،گفت:این حسینه از لحاظ استحکام و مهندسی در سرما و گرما مقاوم است.
سرتیپ دوم پاسدار داوود غیاثی راد افزود:این حسینیه علاوه بر آنکه به عنوان پناهگاهی برای کوهنوردان قابل استفاده است می تواند برای برگزاری مراسم مختلف،نمایشگاه و یادواره های شهدا نیز استفاده شود و با تجهیز کتابخانه ، نصب صفحه نمایش و پخش فیلم می تواند در اشاعه و نشر فرهنگ دفاع مقدس به کار رود. وی از قشرهای مختلف مردم،جوانان،خانواده معظم شهدا،هیئت های مذهبی و کوهنوردان دعوت کرد برنامه های معنوی خود را در این حسینه برگزار کنند . آقای غیاثی راد گفت:این حسینه به دست سربازان ولایت ساخته شده و حمل مصالح به ارتفاعات کلکچال به سختی صورت گرفته است. دبیر ستاد هفته دفاع مقدس یادآور شد:در ادامه ساخت یادمان شهدای گمنام در کشور با هدف نشر فرهنگ دفاع مقدس،دو روز دیگریادمان شهدای گمنام در ناهار خوران گرگان گشایش خواهد یافت. وی افزود:حسن ختام برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس نیز رونمایی از 56 جلد کتاب دفاع مقدس در منزل سرلشکر شهید مهدی زین الدین در قم خواهد بود. آقای غیاثی راد با اشاره به اینکه پدر شهید زین الدین که اکنون در قید حیات نیستند،از ناشران بوده است،افزود:مرحوم زین الدین ناشر دفاع مقدس ،ناشر اندیشه های شهیدان و ناشر اندیشه های حضرت امام(ره) از سال 42 بوده است و از این رو 56 جلد کتاب دفاع مقدس در منزل وی با حضور مادر شهید زین الدین رونمایی خواهد شد.
۴ مهر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید