خانه / نمایش جزییات خبر

2 شهید گمنام در تپه ‌‌نور سرابله آرام گرفتند

2 شهید گمنام در تپه ‌‌نور سرابله آرام گرفتند
در آیینی و با حضور شماری از مسئولان محلی دو شهید گمنام ظهر امروز در تپه‌‌نور سرابله آرام گرفتند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، این دو شهید گمنام در دوران دفاع مقدس و در عملیات آزادسازی خرمشهر به دست دژخیمان بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند.
این دو شهید والامقام پس از تشییع و وداع مردم استان ایلام در محل تپه‌نور شهر سرابله از توابع شهرستان شیروان چرداول به خاک سپرده شدند.
در این مراسم معنوی و روح‌انگیز شماری از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، جانبازان، روحانیون، بسیجیان، مسئولان محلی و ... شرکت داشتند.
در پایان شرکت کنندگان در این آیین معنوی با قرائت فاتحه، صلوات و نثارگل به روح مطهر شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کرده سپس دو شهید گلگون ‌کفن را به خاک سپردند.
این دو شهید گرانقدر به تازگی تفحص شده که شواهد و قرائن موجود بیانگر شهادت آنان در منطقه عملیاتی خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس بوده است.
منطقه عمومی عملیات بیت‌المقدس در میان چهار مانع طبیعی محصور است، که از شمال به رودخانه کرخه کور، از جنوب به رودخانه اروند، از شرق به رودخانه کارون و از غرب به هور الهویزه منتهی می‌شود.
منطقه مزبور به جز جاده نسبتا مرتفع اهواز ـ خرمشهر، فاقد هرگونه عارضه مهم برای پدافند است، این امر سبب شد تا زمین منطقه به دلیل مسطح بودن برای مانور زرهی مناسب و برای حرکت نیروهای پیاده به دلیل در دید و تیر قرار داشتن نامناسب باشد.
نقاط حساس و استراتژیک منطقه شامل بندر و شهر خرمشهر، پادگان حمید، جفیر، جاده آسفالت اهواز ـ خرمشهر، شهر هویزه و رودخانه‌های کارون، کرخه کور و اروند بود

۴ مهر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید