خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در گرمی تشییع می‌شود

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در گرمی تشییع می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: دوشنبه آینده، همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر دو شهید گمنام در گرمی تشیع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس ، سرهنگ زکی‌الله خوشبخت صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: پیکر مطهر این شهیدان روز شنبه بعد از انتقال به اردبیل و برگزاری مراسم شبی با شهدا در روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) در شهر گرمی با حضور اقشار مختلف مردم تشییع خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای خاکسپاری این شهیدان سه شهر مشگین‌‌شهر، نمین و گرمی در نظر گرفته شده بود، افزود: مسئولان امر با تشییع و خاکسپاری این شهیدان در شهر گرمی موافقت کردند و ما در اولویت‌های بعدی دو شهرستان مشگینش‌شهر و نمین را برای پذیرایی از شهدای گمنام در اولویت قرار داده‌ایم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه مکان مناسب در شهر گرمی برای تشییع این شهدا سازماندهی و آماده‌سازی شده است، افزود: شهدای گمنام افتخار نظام اسلامی هستند که به حال و هوای جامعه بوی معطر شهید و شهادت می‌بخشند.
خوشبخت با تجلیل از مقام شامخ شهدا از این رویداد به عنوان یک حرکت معنوی در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی ما در تمام صحنه‌های داخلی و خارجی صلابتی ستودنی دارد و در برابر توطئه‌های دشمنان شکننده نیست به خاطر ارزش و مقام شامخ شهداست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری برنامه مسابقه فرمانده من اشاره کرد و افزود: این مسابقه در قالب خاطره‌نویسی همزمان با 31 خردادماه در شهر اردبیل برگزار خواهد شد که یک حرکت فرهنگی مناسب در تجلیل از مقام شهداست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: در سلسله مسابقاتی که در این زمینه در سطح استان اردبیل برگزار شده است توانسته‌ایم فضاهای ایثار و شهادت و این فرهنگ غنی را هنرمندانه و با شکل و سیاق روشن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
وی گفت: ما امروز به چنین حرکت‌های خودجوشی نیازمندیم تا بتوانیم به بخشی از نیازمندی‌های جامعه پاسخگو باشیم.
خوشبخت ادامه داد: در تجلیل و گرامیداشت شهدا برنامه‌های مختلفی را در حال تدارک هستیم که سلسه برنامه‌های خاطره‌‌گویی و سرگذشت پژوهی از جمله آنهاست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان سرگذشت‌پژوهی دوران دفاع مقدس از طرف دانش‌آموزان خبر داد و افزود: با چنین حرکت‌هایی نظام استکباری به استیصال و انفعال افتاده و آرزوهای دشمن نیز به ناامیدی تبدیل شده است.
انتهای پیام/س20/ح
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید