خانه / نمایش جزییات خبر

انتشار دومین سری نمایشگاهی شهدای گمنام با عنوان فصل رجعت

انتشار دومین سری نمایشگاهی شهدای گمنام با عنوان فصل رجعت
دومین سری نمایشگاهی شهدای گمنام با عنوان فصل رجعت و با محوریت تشییع پیکرهای مطهر شهدا در هفته دفاع مقدس، انتشار خواهد یافت.
به گزارش پایگاه فرهنگی  و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، دومین سری نمایشگاهی شهدای گمنام با عنوان فصل رجعت و با محوریت تشییع پیکرهای مطهر شهدا در هفته دفاع مقدس، توسط مدیریت امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انتشار خواهد یافت.
 هدف از طراحی و انتشار سری نمایشگاهی شهدای گمنام ، ایجاد بستری مناسب جهت ترویج فرهنگ  شهادت طلبی و معطوف نمودن توجهات به ارزش ها و پاسداشت مقام شهیدان است.
محتوای سری نمایشگاهی حول محور عظمت و جایگاه تشییع شهدا و تکریم مقام آنان و بصورت نثر و شعر و با بهره گیری از گفتار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،حضرت امام (رحمه الله علیه)، مقام معظم رهبری مدظله العالی و برخی از بزرگان تدوین شده است.
شهدای گمنام در هر بخش از مراحل تفحص، کشف، شناسایی، تبادل، تشییع، خاکسپاری و نهایتاً تبدیل به نقاط نورانی کشور، منزلگاهی دارند که این سری نمایشگاهی با رویکرد عمق بخشی به سطح آگاهی جامعه، ترسیم کننده موضوع تشییع پیکرهای این عزیزان است.
لازم به ذکر است که تصاویر بکار رفته در این مجموعه حتی المقدور از بین تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور در دهه اخیر انتخاب شده است که ضمن داشتن نگاه هنری، مبیّن مفاهیمی چون؛ ورود شهدا و عطرآگین نمودن شهرها، انس و توسل مردم از سنین گوناگون، شکوه و عظمت پاسداشت، شفاعت و استعانت طلبی، تبرّک جویی، وداع، شهادت طلبی و ... است.
   

 

۲۰ شهریور ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید