خانه / نمایش جزییات خبر

کتاب زندگینامه سردار «شهید هاشمی» رونمایی شد

کتاب زندگینامه سردار «شهید هاشمی» رونمایی شد
کتاب زندگینامه سردار «شهید هاشمی» با عنوان «راز گمشده مجنون» نوشته «مرضیه نظرلو» همزمان با ایام تشییع پیکر مطهر وی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، کتاب «راز گمشده مجنون» امروز در ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار سید محمد باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار حمید حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرضیه نظرلو نویسنده این کتاب رونمایی شد.

کتاب «راز گمشده مجنون» با شمارگان 3 هزار نسخه با 171 صفحه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

* بزرگترین هدیه شهید به نویسنده کتاب «راز گمشده مجنون»

مرضیه نظرلو نویسنده کتاب «راز گمشده مجنون» که شب‌های ماه مبارک رمضان را اختصاص به نوشتن این کتاب کرده بود، اظهار داشت: سردار شهید علی هاشمی دوست داشت، گمنام باشد و پیدا شدن پیکر مطهر وی بزرگترین هدیه از طرف شهید برای من بود.

* رشادت‌های شهید سردار علی هاشمی

سردار «علی هاشمی» که توسط سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «یل خوزستان» نامیده می‌شود، فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع) بود که حتی در روزهای پایانی جنگ به دنبال تک دشمن، جبهه را خالی نگذاشت.

وی در لحظات پایانی جنگ با وجود اینکه امکان فرار و عقب‌نشینی برای این شهید بزرگوار وجود داشت، تا آخرین لحظات در محل قرارگاه خاتم 4 مقاومت کرد تا اینکه یکی از بالگردهای هجومی دشمن بعثی وارد منطقه شد.

سردار هاشمی به همراه دیگر رزمندگان اسلام در خودرویی بودند که بر اثر برخورد بالگرد هجومی دشمن بعثی با این خودرو، به همراه همرزمانش به شهادت رسیدند.

* تفحص پیکر مطهر سردار علی هاشمی پس از 22 سال

پیکر مطهر این شهید بزرگوار به همراه دوستانش پس از گذشت 22 سال از شهادتشان، در انتهای جاده شهید همت در مقابل جزیره مجنون شمالی تفحص شد و به دلیل ارادت خاص این شهید به حضرت زهرا (س) پیکر مطهر وی به همراه 88 پرستوی مهاجر خونین‌بال دوران دفاع مقدس مصادف با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) توسط مردم شهید پرور تشییع و تدفین خواهد شد.
انتهای پیام

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید