خانه / نمایش جزییات خبر

بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز

بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از پایان یافتن عملیات اجرایی نمایشگاه و موزه یادمان شهدای گمنام هرمز و بهره‌برداری از این پروژ‌ه‌ها در هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،  محمد دهقانی در نشست هماهنگی هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در بندرعباس و سراسر هرمزگان نمایشگاه اسناد دفاع مقدس برپا می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه اسناد دفاع مقدس را گامی موثر در شناساندن هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جدید دانست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان اذهان جوانان و نوجوانان را به مسائل جنگ تحمیلی روشن ساخت.
این مقام مسئول همچنین به طرح جمع‌آوری اسناد و آثار هشت سال دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ادامه داد: باید همگان بدانند ملت ایران نه تنها جنگ طلب نیست بلکه حافظ صلح و دوستی است.
وی در ادامه بیان داشت: حفاظت از صلح در جهان بدان معنا نیست که از ناموس و کیان خود در برابر دیگران دفاع نکنیم.
دهقانی در مورد نام و شعار روزهای هفته دفاع مقدس نیز توضیحاتی داد و گفت: شهدا (مظهر قدرت ایران شهدا هستند)، نماز و جهاد (نماز جمعه سنگر است)، بصیرت دینی و دفاع مقدس (بصیرت قطب نمای حرکت دفاع مقدس است)، سربازی و حماسه دفاع مقدس (سرباز زینت کشور است)، جهاد در جهاد (مملکت، مملکت جهاد فی سبیل‌الله است)، ولایت فقیه (پشتبانی ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نرسد) و خانواده و دفاع مقدس (مردان مرهون شجاعت‌های شما زنان شیر دل هستند)، به ترتیب عناوین روزها و شعارهای (روزهای) هفته دفاع مقدس هستند.
دهقانی از تمام ادارات و سازمان‌ها خواست تا اسناد و آثار دفاع مقدس خود را چه شخصی یا سازمانی در اختیار نمایشگاه دفاع مقدس گذاشته تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی همچنین گفت: تمام کسانی که از جنگ تحمیلی اسناد و آثاری حتی یک دست نوشته یا یک تصویر دارند، می‌توانند در زمان برگزاری نمایشگاه به غرفه در نظر گرفته شده، مراجعه و همان‌ جا تحویل دهند تا در نمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.
 
۱۴ شهریور ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید