خانه / نمایش جزییات خبر

آری، قطعا که اینجا قطعه ای از کربلاست

آری،  قطعا که اینجا قطعه ای از کربلاست
آری اینجا قطعه ای از کربلاست و به نظر می رسد این 5 شهید گمنام به خوبی دریافته اند که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و عاشورا هنوز ادامه دارد و وجود این شهیدان راه حق بعد از حادثه کربلا ،مبیّن اینها است.

در زیارت ناحیه است که دعا زیر قبه حسین(علیه السلام) پاره تن پیامبر(ص) مستجاب می شود و خداوند شفا را در تربت پاک سید الشهدا(علیه السلام) گذاشته است و اگر تو سری به بوستان شاهد شهر وزوان بزنی ، خواهی دید که پاره های تن حسین(علیه السلام) در آنجا دفن شده اند و مگر نه این است که فرمود: «شیعیان ما از باقی مانده گل ما خلق شده اند»
پیامبر فرمود: «من و علی پدران این امت هستیم» و از آنجا که «کلهم نور واحد» هستند، پس حسین(علیه السلام) نیز پدر این امت است و اباعبدلله و تو شهید گمنام را عبدالله خطاب می کنی و حسین اباعبدالله است.
از خود بی خود می شوی وقتی به زیر قبه این پنج شهید گمنام می روی و دیگر چیزی بین اینجا و کربلا فاصله نمی بینی.
اینجا قطعه ای از کربلاست و مگر نه این است که «کل ارضٍ کربلا»
آری چه غریبانه در میان خاک آرمیده اند و آدمی را شرمگین می کنند و به او نشان می دهند که ماندن در رفتن است از این دیار خاک؛ و تا خاک نشوی، به افلاک نخواهی رفت.
آری اینجا قطعه ای از کربلاست و به نظر می رسد این 5 شهید گمنام به خوبی دریافته اند که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و عاشورا هنوز ادامه دارد و وجود این شهیدان راه حق بعد از حادثه کربلا ،مبیّن اینها است.
به راستی در می یابی که حسین(علیه السلام) هنوز در کربلا انتظار یاران خود را در طول همه دوران تاریخ می کشد و چه خوش رفتی است رفتن با شهادت و پیوستن به خیل عاشقان حسین(علیه السلام) .
آری شهیدان گمنام در این دنیای فانی گمنام هستند و نام و نشانی ندارند اما آنها در پیش پروردگارشان عندربهم یرزقونند و بالاتر از این رضوان الهی است. خود خدا این شهیدان را می خرد و خود تضمین کرده است این خرید و فروش را، و چه مبارک خرید و فروشی که:
ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بانَّ لهم الجنه ، یقاتلون فی سبیل الله.فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقّا فی التوراه والانجیل و القرآن و من أوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیکم الذی بایعتم به و ذلک هوالفوز العظیم(توبه/111)
 

۱۳ شهریور ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید