خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر 89 شهید دوران دفاع مقدس در 15 نقطه کشور

تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر 89 شهید دوران دفاع مقدس در 15 نقطه کشور
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرای اطهر (س) پیکرهای مطهر 89 شهید دوران دفاع مقدس در سراسر کشور، شامل 51 شهید گمنام و 38 شهید نامی در 15 نقطه از کشور تدفین خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سیدمحمد باقرزاده در نشست خبری که امروز در ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) در بهار 89 پیکرهای طیبه 89 شهید دوران دفاع مقدس از محل نماز جمعه تهران به سوی معراج شهدا در تاریخ 24 اردیبهشت تشییع خواهد شد.

وی افزود: این شهدا که مصداق بارز و کاملی از همت والا و تلاش صادقانه بودند، امروز یک بار دیگر به میان ما می‌آیند تا مثل همیشه برای ما چراغ روشن و مشعلی هدایت‌گر باشند؛ مردانی که با کردار شایسته خود مردم را به سوی اولیای دین دعوت ‌کردند و در این مسیر تا جایی که در توان داشتند، تلاش کردند تا حاکمیت دینی برقرار شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز این رسالت سنگین و این امانت بزرگ بر دوش یکایک ما نهاده شده است، ادامه داد: شهیدان مصداق بارز حدیث امام صادق(ع) هستند که ایشان فرمودند «رحم الله قوماً کانوا سراجاً و مناراً، کانوا دعاهً الینا باعمالهم و مجهود طاقتهم؛ خدا رحمت کند قومی را که چراغ هدایت و مشعل فروزانی بودند که مردم را با اعمال خودشان به سوی ما دعوت می‌کردند و تا جایی که در توان طاقت‌شان بود تلاش می‌کردند».

وی افزود: تقارن حیرت‌آور تعداد شهدایی که قرار است تشییع شود با عدد سال 89 است و این معنا را به ذهن می‌رساند که همت و تلاش مضاعف در این سال باید مانند همت مضاعف و تلاش شهیدان باشد و این یک لبیکی است به دعوت مقام ولایت.

سردار باقرزاده بیان داشت: در بین پرستوهای مهاجر خونین‌بال، پیکر مطهر سردار دلاور هور، فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع)، سردار «علی هاشمی» هست که در روزهای پایانی جنگ به دنبال تک دشمن در منطقه عمومی مجنون در محل قرارگاه خاتم 4 به شهادت رسیده بود که به اتفاق دیگر همرزمان شهیدش در مناطق جنوب، غرب و شمال غرب و بخشی هم در کردستان عراق طی چند ماه اخیر توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد محل نیروهای مسلح کشور کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدایی که در این ایام تدفین خواهند شد، مربوط به عملیات بیت‌المقدس، مسلم‌بن عقیل، خیبر، ثارالله، والفجر 4، 6 و 8، کربلای 4، 5، 6 و قدس 3 و تک‌های دشمن در منطقه مجنون، فاو و کوشک هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیکرهای مطهر شهدا در سطح تهران و 14 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، گفت: برنامه اصلی تشییع در تهران 24 اردیبهشت از محل دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا خواهد بود که مسئولیت تشییع به عهده بسیج است و سایر سازمان‌ها از جمله نیروی انتظامی، شهرداری تهران، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی تهران بسیج را یاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تدفین شهدا در روز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) در 27 اردیبهشت در 10 نقطه از تهران و 14 استان کشور انجام خواهد شد، افزود: این شهدا در 9 نقطه از شهر تهران و یک نقطه هم در خارج از شهر تهران تدفین خواهند شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: این شهدا در نقاط سایت مرکزی وزارت نفت،‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران در جوار بیمارستان میلاد، پادگان تیپ آل‌محمد (ص) در شمال‌شرقی تهران، شهرک شهید فلاحی لویزان، شهرک شهید باقری در شمال‌غرب تهران، پارک بهاران منطقه 17، پادگان شهید خضرایی در خیابان پیروزی منطقه دماوند (نهاجا)، منطقه پارچین، شهرک شهید بهشتی در قصر فیروزه و شهرستان نظرآباد تدفین خواهد شد.

وی ادامه داد: 14 استان دیگر که افتخار دارند ابدان طیبه این شهدا را در آغوش بگیرند شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، اصفهان، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین،‌ قم، کرمان، گیلان،‌ مازندران و همدان هستند.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه از بین 89 شهید 51 شهید گمنام و 38 شهید دیگر شناسایی شده‌اند یا در شرف شناسایی هستند، بیان داشت: برای جستجوی این پیکرهای طیبه، مسئولان اقلیم کردستان عراق همکاری خوبی با کمیته جستجوی مفقودین داشتند.

وی گفت: امیدواریم دولت مرکزی عراق هم در همین مسیر زمینه فعالیت‌های گسترده گروه‌های جستجو را فراهم کند و از وزارت امور خارجه کشورمان هم توقع داریم برای دستیابی باقیمانده پیکر مطهر شهدا در خاک عراق که بالغ بر 7 هزار تن است، بر تلاش خود بیافزاید.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود مردم شریف تهران و دیگر نقاط کشور با حضور گسترده و انقلابی خود در کنار پیکرهای طیبه شهدا ضمن استقبال باشکوه از پرستوهای مهاجر خونین‌بال، بار دیگر وحدت خودشان را در راه میثاق با شهیدان و امام شهیدان و مقام معظم رهبری نشان دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دعوت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر این است که همه عزیزان به ویژه جوانان پرشور تهران هم حضور گسترده‌ای در این مراسم داشته‌ باشند و این مراسم فرصت خوبی برای هنرمندان از جمله عکاسان و فیلمبر‌داران و صاحبان ذوق که می‌توانند آثار برجسته‌ای از تشییع شهیدان خلق کنند، خواهد بود.

عکسهای مربوطه: 1  2  3

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید