خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام پار‌س‌آباد تکمیل می‌شود

یادمان شهدای گمنام پار‌س‌آباد تکمیل می‌شود
فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تکمیل و احداث یادمان شهدای گمنام این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از آریا، ولی کریمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: یادمان شهدای گمنام شهرستان پارس‌آباد که نزدیک به سه سال از به خاکسپاری این شهدا می‌گذرد در راس فعالیت‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارد و مقرر شده است با اختصاص اعتبارات مناسب این مکان ساماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات کافی برای ساماندهی مزار شهدای منطقه تخصیص داده شده است بیان داشت: حضور این شهدا در شهرستان مرزی پارس‌آباد توانسته است زمینه مناسبی را برای هدایت جوانان فراهم آورد به طوری که جمع کثیری از جوانان این شهرستان در ایام خاص با حضور در این مکان نسبت به برگزاری مراسمات دعای کمیل، ندبه، زیارت عاشورا و ... می‌پردازند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی ایران را از انقلاب‌های دیگر کشورها متمایز کرده است خاطرنشان کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از آموزه‌های دینی است و به همین خاطر مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته است.
کریمی به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در اتحاد و یکپارچگی قشرهای مختلف مردم در برابر دشمنان نظام اشاره و بیان کرد: بیگانگان همواره به دنبال تضعیف روحیه شهادت و ایثار در بین مردم ایران اسلامی هستند.
وی شکل گیری انقلاب و قیام‌های مردمی در برخی کشورهای را منبعث از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.
کریمی رفع مشکلات و نیازهای ایثارگران و خانواده‌های شهدا را از وظایف اصلی دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و گفت: هر قدر به این خانواده‌ها و اسطوره‌های ایثار و مقاومت خدمت کنیم باز هم کم است.
فرماندار پارس‌آباد همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، از برگزاری یادواره شهدای منطقه و دولت در هفته دولت امسال خبر داد و آحاد مختلف مردم شهرستان را به شرکت در این آیین دعوت کرد.
 

۵ شهریور ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۰
محمد
۱۳۹۱/۰۳/۳۰ Iran
0
0
0

شهدا خیلی مرد بودین- خیلی جیگر داشتین..


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید