خانه / نمایش جزییات خبر

ساخت یادمان شهدای گمنام در همه مناطق شهری استان اردبیل‌

ساخت یادمان شهدای گمنام در همه مناطق شهری استان اردبیل‌
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از ساخت یادمان شهدای گمنام در تمام مناطق شهری استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرهنگ زکی‌الله خوشبخت ظهر امروز در نشست با امام جمعه گرمی با اشاره به ضرورت احیا و استمرار حرکت‌های جهادی رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز در اقصی نقاط کشور بوی شهادت با تشییع شهدای گمنام به مشام می‌رسد حکایت از عنایت خداوند در باز بودن در شهادت است.
وی شهدای گمنام را سرمایه‌های معنوی و حقیقی جامعه برشمرد و افزود: امروز اگر بعد از دو دهه از دوران دفاع مقدس شاهد تشییع شهدای گمنام و خاکسپاری آنها هستیم نشانگر ارزشمندی نظام ما در دفاع از خاک و وطن بود که جوانان این مرز و بوم با خلق حماسه ایران را جاودانه ساختند.
خوشبخت به جانمایی مناسب برای تدفین شهدای گمنام اشاره و خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای استان سعی داریم اماکنی که از سوی مردم پر رفت و آمد تلقی می‌شود به عنوان گلزار شهدای گمنام انتخاب کرده و این مکان زیارتی را دایر کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: شهدای گمنام در خارج از گلزارهای شهدا و قبرستان‌های عمومی تعبیه و طراحی می‌شود به نحوی که این مکان‌های در نظر گرفته شده از سوی مردم قابل دسترسی و محل تردد عموم مردم است.
خوشبخت با بیان اینکه در استان اردبیل نیز مکان‌یابی برای دفن شهدای گمنام به صورت خاص دنبال می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد به راه افتادن کاروان‌های شهدای گمنام بوده‌ایم که فضای معنوی و روحانی خاص به جامعه نیز بخشیده است.
وی گفت: در کنار این امر برخی اقدامات نظیر اعزام کاروان راهیان نور و اجرای طرح‌های سرگذشت‌پژوهی شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌هایی است که در تقویت بنیه‌های فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
خوشبخت با بیان اینکه چهار محل برای دفن شهدای گمنام در استان اردبیل تاکنون تعبیه شده است، افزود: ما سعی داریم با توزیع شهدای گمنام در مناطق مختلف استان با تغییر حال و هوای جامعه و احیای فرهنگ ایثار و شهادت به نحوی عمل کنیم که همه مردم از زیارت این شهدا بهره‌مند شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از ساخت یادمان شهدای گمنام در تمام مناطق شهری استان خبر داد و اظهار داشت: قرار است در سفر سوم رئیس جمهور برای این امر فرهنگی و معنوی تأثیرگذار اعتبار مورد نیاز پیشنهاد شود.
در این جلسه امام جمعه گرمی نیز شهدا را افضل انسان‌ها برشمرد و تصریح کرد: اگر شهادت بزرگ‌ترین فیض الهی است، شهید شدن در راه وطن و دفاع از آرمان‌ها و اعتقادها ارج و قرب بسیار بالایی دارد.
حجت‌الاسلام یدالله صفری شهدای گمنام را شهدای همیشه زنده تاریخ و ماندگار در قلب انسان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر امروز جسم ظاهری این شهدا قابل شناسایی نیست اما در پیشگاه خداوند متعال معرفت و حقیقت وجودی آنها شناخته شده است.
وی از رایزنی مسئولان این شهرستان برای مکان‌یابی مناسب تدفین شهدای گمنام خبر داد.
امام جمعه گرمی اضافه کرد: مناطقی چون باغ رضوان، ایرناواش، محوطه ناحیه بسیج منطقه گرمی، دانشگاه پیام نور و منطقه گردشگری گیلارلو از جمله مناطق پیشنهادی برای ساخت تندیس شهدای گمنام و تدفین آنها در این شهرستان است.
عکس مربوط به حرم شهدای گمنام شورابیل در شهر اردبیل می باشد.
انتهای پیام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید