خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز زندگی مشترک در جوار مزار شهید گمنام

آغاز زندگی مشترک در جوار مزار شهید گمنام
زوج جوان قائم شهری در سالروز خجسته میلاد کریم اهل بیت(ع) در جوار مزار شهید گمنام پیوند زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

    به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام و به نقل از کیهان، همزمان با خجسته سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) زوج جوان قائم شهری آیین عقد ازدواجشان را در جوار مزار شهید گمنام برگزار کردند.
    جشن پیوند زندگی این زوج جوان اگرچه از لحاظ شکلی و ظاهری بسیار ساده به نظر می رسید اما به لحاظ محتوایی، محل برگزاری و نحوه اجرا از ارزش ها، قداست و زیبایی های معنوی والایی برخوردار بود. طوریکه در دیگر آئین های رایج ازدواج کمتر مشاهده می شود.
    کوثر جعفری دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه شمال و مهدی احمدی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک دانشگاه امام حسین(ع)، عروس و داماد این جشن با شکوه بودند؛ که ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و بستن عهد و پیمان با آرمان های شهدا و استعانت و بهره گیری از عنایات شهدا را از اهداف اصلی برپایی جشن ازدواجشان بر گلزار شهید گمنام در حوزه علمیه امام صادق(ع) «کوتنا» قائم شهر اعلام داشتند تا با این پیمان اعتقادی و دینی، زندگی مشترکشان را با معنویتی مضاعف آغاز کنند.
    گفتنی است؛ جشن ازدواج زوج جوان قائم شهری بر مزار مطهر شهید گمنام که به پیشنهاد عروس خانم و با موافقت آقا داماد برگزار شد؛ نشان از نقش معنویت، صداقت وفاداری و توجه به ارزش های معنوی در یک زندگی مشترک دارد.
    بنابراین گزارش در این مراسم جشن ضمن مولودی خوانی به مناسبت فرخنده میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، عروس و داماد روزه دار و حاضران این مراسم ساده یاد همه شهیدان به ویژه شهدای گمنام انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
    لازم به ذکر است مهریه عروس تعداد 14 سکه بهار آزادی به نیابت از 14 معصوم(ع) و یک سفر حج عمره است.
 

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۰
محمودی کوچکسرایی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ Iran
5
0
0

با آرزوی عاقبت به خیری این زوج عاشق و عارف


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید