خانه / نمایش جزییات خبر

شهید جمراسی از نخستین افراد در تفحص مفقودین منطقه چنگوله بود

شهید جمراسی از نخستین افراد در تفحص مفقودین منطقه چنگوله بود
شهید جمراسی جزو نخستین کسانی بود که با همکاری در کمیته جستجوی مفقودین در منطقه چنگوله برای جستجوی شهدا حضور پیدا کرد و پس از وی شهید عاصمی که مسئول گروه لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع) بود، تا این اواخر نیز همچنان در تب و تاب جستجوی پیکرهای شهدا بود.
بهگزارش پایگاه فرهنگی و اطلاعرسانی مفقودین و شهدایگمنام به نقل از فارس، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در خصوص شهادت فرمانده اطلاعات سپاه علی‌بن‌ابی طالب (ع) استان قم شهید «عباس عاصمی» و همرزمانش اظهار داشت: سرهنگ عاصمی، شهید احمدی‌تبار که در گذشته به نام احمدلو معرفی شده است و شهید اکبر جمراسی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و همرزمان شهید مهدی زین‌الدین بودند که در گروه اطلاعات لشکر خط‌ شکن و دلاور علی بن ابیطالب (ع) با سردار شهید زین‌الدین و دیگر شهدای سرافراز این لشگر دوستی دیرینه داشتند.
وی ادامه داد: این شهدا از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در سپاه پاسداران و شرکت در عملیات‌های دفاع مقدس نقش بسیار مؤثر و گسترده‌ای را در پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشتند.
رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: این شهدا بعد از جنگ تحمیلی نیز هیچگاه خود را از فضای جبهه جدا نکردند بلکه با حضور در گروه تفحص و کمک به عملیات جستجوی ابدان مطهر شهدا تلاش کردند همچنان در مسیر نورانی شهدا حرکت کنند.
 
 * شهید جمراسی از نخستین افراد در تفحص مفقودین منطقه چنگوله بود
وی خاطرنشان کرد: شهید جمراسی جزو نخستین کسانی بود که با همکاری در کمیته جستجوی مفقودین در منطقه چنگوله برای جستجوی شهدا حضور پیدا کرد و پس از وی شهید عاصمی که مسئول گروه لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع) بود، تا این اواخر نیز همچنان در تب و تاب جستجوی پیکرهای شهدا بود.
سردار باقرزاده یادآور شد: شهید احمدلو ضمن حضور در نقاط عملیاتی به عنوان راهنما، نقش بسیار مؤثری در موفقیت‌های پرسنل تفحص داشت؛ وی علاوه بر همکاری با بنده، در اجرای یک پروژه مهم تحت عنوان «حدیث الهزیمه» یا روایت شکست در مورد جمع‌آوری اطلاعات فرماندهان عراقی و مصاحبه با فرماندهان عراقی بود، همکاری گسترده‌ و تعیین کننده‌ای داشت.
وی بیان کرد: در حقیقت مسئول این پروژه شهید احمدلو بود و با کمک این شهید بزرگوار توانستیم تعدادی از فرماندهان شاخص عراقی را در جمهوری اسلامی ایران از نزدیک ملاقات کنیم و اطلاعات مفیدی را در مورد ایام دفاع مقدس و آنچه که در لشگر صدام می‌گذشت، به دست بیاوریم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید احمدلو با اینکه بازنشسته شده بود اما همیشه احساس تکلیف ‌کرده و هر وقت که به ایشان نیاز داشتیم در مأموریت‌های ابلاغ شده حضور پیدا می‌کرد. در همین رابطه شهید احمدلو با وجود اینکه بازنشسته شده بود اما احساس وظیفه کرد و به کمک یگان سپاه حضرت علی بن ابیطالب (ع) قم در منطقه عملیاتی سردشت شتافت که با توطئه عوامل استکبار و اسرائیل یعنی گروهک منحرف پژاک بر اثر بمبی که از راه دور کنترل می‌شد، به شهادت رسیدند.

* نسل گذشته و نسل فعلی در مبارزه با ایادی دشمن تردید ندارند
سردار باقرزاده یادآور شد: شهادت این عزیزان حامل پیام مهمی برای دشمن است که چگونه نیروهایی که بازنشسته یا در آخرین ماه‌های خدمت‌شان به سر می‌بردند، برای مقابله با دشمن تردید نکردند، در حالی که نیروهای بازنشسته باید دوره استراحت را طی کنند؛ کما این که دو پاسدار جوانی که در معیت این بزرگواران به شهادت رسیدند در شروع یک کار مهم در کنار نیروهای باتجربه حضور داشتند و این نشان می‌دهد که نسل گذشته و نسل فعلی برای مبارزه با ایادی دشمن تردید ندارند.

* توطئه عوامل اسرائیل در کردستان عراق هوشیاری مضاعف مسلمانان را می‌طلبد
وی با اشاره به حضور عوامل اسرائیل در کردستان عراق با حمایت آمریکایی‌ها، خاطرنشان کرد: این مسئله نشان دهنده توطئه دیگر دشمنان ما در منطقه برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی است و توطئه مهمی است که هوشیاری مضاعف مسلمانان را می‌طلبد.
رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: شخصیت این شهدا شخصت بسیار برجسته‌ای است؛ شهید عاصمی به عنوان یکی از رزمندگان مخلص، عارف، پرتلاش و در عین حال گمنام بود؛ وی حتی حاضر نبود در خاطرات نیز بر دیگران سبقت بگیرد به این معنا که از خودش مطلبی بگوید و اگر مطلبی هم داشت به دیگران می‌گفت تا آنها به مردم انتقال دهند.
وی یادآور شد: شهید عاصمی فردی منضبط، دلسوز، پی‌گیر، جدی و عاشق شهادت بود؛ همانطور که شهیدان احمدلو، موسوی‌نژاد و جمراسی اینگونه بودند که درود و رحمت خداوند بر این شهدا باد. 
سرهنگ «عباس عاصمی» از فرماندهان سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم که به منظور انجام مأموریت به منطقه سردشت رفته بود، به همراه پنج تن دیگر از همرزمانش از جمله پاسداران «علی‌اکبر جمراسی»، «محمود احمدی‌تبار» و «موسوی‌نژاد» در ادامه عملیات پاکسازی این مناطق از لوث وجود گروهک تروریستی پژاک به علت برخورد خودرو مین‌گذاری شده به شهادت رسیدند. 
 
۱ اَمرداد ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱ اَمرداد ۱۳۹۰
علی
۱۳۹۰/۰۵/۰۴ Iran
5
0
0

واقعا باید به خودمان افتخار کنیم که چنین دلاورهایی در مملکت ما بودند و تاسف بخوریم که آنها را از دست داده ایم

ناشناس
۱۳۹۰/۰۵/۰۴ Iran
5
0
0

درود و رحمت خدا بر شهید بزرگوار اکبر جمارسی...

[جمراسی
۱۳۹۰/۰۵/۱۰ Iran
5
0
0

ازمردان وپاسداران بحق این نظام بود

مهدی حاتمی
۱۳۹۰/۰۵/۱۲ Iran
5
0
0

به درستی که لیاقت شهید علی اکبرجمراسی کمترازشهادت نبود

صفایی بوشهری
۱۳۹۰/۰۹/۰۹ Iran
5
0
1

من چندین سال از نزدیک با شهید احمدی تبار و عاصمی آشنا بودم واقعا حقشان شهادت بود انشاءا... خداوند توفیق شهادت در راه خودش نیز به ما عنایت فرماید . آمین


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید