خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر پاک یک شهید سرباز گمنام در شیراز تشییع و خاکسپاری شد

پیکر پاک یک شهید سرباز گمنام در شیراز تشییع و خاکسپاری شد
پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام، با حضور اقشار مردم تشییع و پس از آن در مرکز آموزش پیاده ارتش در شیراز به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر سردار سرتیپ غلامحسن غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام که پیش از ظهر روز پنج شنبه "9اردیبهشت" برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از افرادی که شهدا را مختص زمان و مکان می دانند گفت: این ها برای آسایش من و شما رفته و جان خود را فدا کرده اند، امروز به خاطر دنیا طلبی خیلی از افراد ذائقه آن ها نیز تغییر کرده است و می طلبد که همه به سوی آرمانهای امام (ره) و انقلاب باز گردیم.

وی تاکید کرد: باید خانواده های شهدا را گرامی بداریم، چرا که چشم و چراغ این مردمند و همه بدانند رد قبال شهدا و خون آنان جوابگو هستیم و باید به گونه ای زندگی کنیم که در جهان آخرت سر بلند باشیم.

فرمانده سپاه فجر تاکید کرد: مسؤلین بدانند که این مسؤلیتشان از قبل خون شهداست و تا زمانی که بر سر مسؤلیت هستند کاری برای آرمان های انقلاب و شهدا کنند.

بر اساس این گزارش، پس از به خاک سپردن این شهید گمنام در مرکز آموزش پیاده ارتش جمهوری اسلامی میثاق نامه ای قرائت شد که در این مثاق نامه آمده است: سلام و درود خداوند بر شهدا ، سلام بر شهیدانی که از جان و مال خود در راه آبادانی ایران همیشه سرافراز گذشتند، همان هایی که راه حضرت سید الشهدا (ع) را هرگز فراموش نکردند و با رفتنشان پیام قیام و مبارزه علیه ظلم و باطل و پیروی از فرمان مقتدا و رهبرشان را سر دادند.

در ادامه آمده است: ما سربازان ایران اسلامی و پیروان شهید کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این سال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری گردیده و امروز که با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد یکبار دیگر با آرمان های مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای و شهدای سرافراز و والا مقام انقلاب اسلامی تجدید عهد نموده و میثاق مجدد می بندیم که به اهداف و آرمان های پاک و روشن آن عزیزان وفادار بمانیم و در به ثمر نشاندن درخت بارور انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

همچنین این میثاق نامه می افزاید: ما با شعار "حسین حسین شعار ماست، ولایت افتخار ماست" وفادار به امام، رهبر، انقلاب و شهدای گرانقدر خواهیم ماند و به جهانیان نشان خواهیم داد که جمهوری اسلامی ایران حکومتی مقتدر، با عزت و سربلند است و همچنان با اقتدار و صلابت خواهد ماند و مسیر توسعه و تعالی را چنان خواهیم پیمود که زمینه را برای ظهور حضرت حق فراهم کنیم.

گفتنی است، در این مراسم که نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و دیگر اقشار مردم حضور داشتند پس از قرائت زیارت عاشورا در کنار قبور شهدای گمنام پیکر این شهید گمنام تشییع و در میدان صبحگاه آموزش مرکز پیاده شیراز تدفین شد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
ناشناس
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ Iran
5
0
0

ای کاش ای کاش مابتوانیم رهرو این شهدا باشیم


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید