خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع شهیدان بی‌پلاک در سمیرم که با پلاک قهر کرده بودند

تشییع شهیدان بی‌پلاک در سمیرم که با پلاک قهر کرده بودند
جوانان پاک باخته‌ای امروز در سمیرم به خاک سپرده شدند که جوانمردانه جهاد کردند و اخلاص را به نهایت رسانده و حتی با پلاک هم قهر کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام کشور به نقل از فارس،  پیش از ظهر امروز پیکر مطهر پنج لاله گمنام سال‌های مقاومت و ایثار در شهرستان سمیرم پس از تشییع به خاک سپرده شد.
اهالی شهیدپرور و ولایتمدار سمیرم با حضور چشمگیر و با شور و شوق وصف نشدنی با حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری پنج شهید دفاع مقدس، بار دیگر میثاق خود را با امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.
امروز سمیرم حال و هوای دیگری داشت، زن و مرد، پیر و جوان، تمام نسل‌های انقلاب حضور داشتند تا باز هم از رشادت‌های ماندگار شهیدان یاد کنند.
چه استقبالی، چه شوری! چه بیعتی، چه وداعی! چه صبر و ایمانی!
خانواده‌های شهدا چه بی‌تاب بودند، بی‌تاب‌تر از روزی که برادر، پدر و فرزند شهید خود را به خاک می‌سپردند.
تابوت‌ها با پرچم‌های سه رنگ زیبای ایران اسلامی پوشیده شده و با نواخته شدن موزیک گروه نظامی هوا فضا از میدان مقدس تا میدان شهدا بر دوش زنان و مردان ایثارگر و داغ‌دیده و استوار و همراهی سیل اشک کاروان تشییع شد.
کسی حال صحبت ندارد ولی نگاه‌ها فریاد می‌زند و به راستی که هیچ کلامی نمی‌تواند بیانگر عمق مظلومیت این گمنامان نام‌آور باشد.
اینان جوانان پاک باخته‌ای هستند که جوانمردانه جهاد کردند و اخلاص را به نهایت رسانده و حتی با پلاک هم قهر کرده‌اند.
این شهیدان از نام و اسم و رسم دل خوشی ندارند و گمنامی را انتخاب کردند تا از هر آنچه غیر خداست دل بشویند.
اینان جوانان 20، 17، 18، 21، 35 ساله‌ای بودند که در عملیات والفجر منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.
پس از اقامه نماز در میدان شهدا به امامت امام جمعه شهرستان سمیرم تابوت‌ها با امواج دستان که بار دیگر غربت مظلومانه فرزند امام موسی کاظم (ع) را در سالروز شهادت امام هفتم فریاد می‌زد، به بلندترین نقطه شهر در محله قلعه سمیرم که به برکت حضور این مسافران عاشق به نام «تپه نور» نام گرفت، بدرقه کردند.
مسافت طولانی با پای پیاده اما انگار موج جمعیت با دلهاشان حرکت می‌کردند و خستگی مسافت و اوج گرما آنها را از راه باز نگه نمی‌داشت.
به بلندترین نقطه شهر که تمام نمای شهرستان دیده می‌شد رسیدند؛ امام جمعه سمیرم فلسفه انتخاب این مکان برای تدفین لاله‌های عاشق را بهره‌مندی از نور و برکت شهرستان سمیرم عنوان کرد و گفت: اینان غریب نیستند بلکه در نزد پروردگارشان نیک‌نامانی هستند که جایگاهشان در بهشت برین است.
زمان تدفین رسیده مداح شروع به نوحه سرائی می‌کند و تابوت‌ها را نزدیک قبور مطهرشان می‌گذارند تا تابوت را باز کنند و در آرامگاه ابدیشان به خاک سپارند.
شیون پیر و جوان، مرد و زن فضا را پر کرده مادر شهیدی در حالی که عکس فرزندش را در دست دارد بالای قبر شهدا می‌نشیند و مادرانه برایشان شیون می‌کند.
تجسمی از عاشورا و کربلا بود، در میان این همه جمعیت غربت و مظلومیت آنان احساس می‌شد و سه تن با آه و ناله کاروان به خاک سپرده شدند و دو پیکر مطهر دیگر بعد از ظهر امروز به شهر شهید پرور حنّا رهسپار می‌شوند.

*‌ مراسم وداع با شهدای گمنام
شب گذشته هم هم‌زمان با شب شهادت امام موسی‌ کاظم (ع) مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در محل سپاه پاسداران سمیرم برگزار شد و به برکت حضور این مسافران بهشتی، سمیرم مزیّن به عطر و یاد و نام خاطره شهدای انقلاب شد.
مداحی در کنار شهدا برای خیلی‌ها حال و هوای روزهای دفاع مقدس را تداعی می‌کرد.
مردم مانند کبوترانی زخم‌خورده که درد هجران بی‌تابشان کرده بود بی‌قرار بودند و عاجزانه شفاعت روز قیامت و محشور شدن با ائمه، زیارت قبر سالار شهیدان و واسطه برای طلبیدن ظهور امام زمان را از خداوند می‌طلبیدند.
تصویر و تجسّمی از عاشورا و کربلا بود و غریب‌تر از غربت شب‌های شام غریبان و همه از مظلومیت شهدای گمنام خون می‌گریستند.
گمنامانی که برای اعتلای کلمه‌الله، خانه و کاشانه خود را رها کرده و رفتند تا ما امروز آزاد باشیم.
تابوت‌ها فریاد می‌زدند: من پلاکی برگشته از کربلا هستم با سابقه سال‌ها حضور در زیر خاک، با عطر و بوی بهشت، با شهره گمنامی و دلم از مرز بهشت می‌آید.
آری، از امتداد غربت غرب به اینجا آمده‌ بودند تا امروز ما را به نظاره بنشینند.
در این مراسم با شکوه کارشناس سپاه صاحب‌الزّمان بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: فلسفه اصلی برگزاری مراسم وداع، تجدید بیعت و میثاق با شهدا است.
وی افزود: تمسک به شهدا نظام را از جریان‌های انحرافی و باطل بیمه می‌کند.
حجت‌الاسلام احمد قره‌قانی آسایش و آرامش کنونی ملت ایران را مرهون فداکاری و جان فشانی‌های شهدا دانست و اظهار داشت: اکنون وظیفه ما این است که در تمام زوایای زندگی خود، تقوای الهی را رعایت کنیم.
وی افزود: شهیدان از علایق دنیوی دل بریدند و با مردانگی به دنیا پشت کردند.
کارشناس سپاه صاحب‌الزّمان استان اصفهان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72تن از یاران باوفایش تصریح کرد: سالروز حادثه هفتم تیرماه یادآور حادثه خونین کربلا است.
وی اضافه کرد: ماهیّت حزب جمهوری اسلامی یک ماهیّت مقدس است که دردمندترین و پاک‌ترین انسان‌ها در آن جمع شده بودند.
این مقام مسئول، دوران دفاع مقدس را قطره‌ای از بهشت توصیف کرد و ادامه داد: توجه داشته باشید که در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، میدان را به تماشاچیان دفاع مقدس نسپارید.
و یادمان نرود که اگر امروز در آسایش زندگی می‌کنیم مدیون آنانیم؛ مدیون حماسه‌هایی که آنان آفریدند!
یادمان نرود که هنوز باید جواب بدهیم که بعد از شهدا چه کردیم؟!
 

۷ تیر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید