خانه / نمایش جزییات خبر

اشتیاق حضور شهدای گمنام در دانشگاه علامه طباطبایی موج می‌زند

اشتیاق حضور شهدای گمنام در دانشگاه علامه طباطبایی موج می‌زند
مسئول بسیج دانشگاه علامه گفت: علی‌رغم تقارن مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام با امتحانات پایان ترم، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با اشتیاقی وصف‌ناپذیر مهیای استقبال از شهدای عزیز هستند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام و به نقل از فارس، مجتبی کشوری اظهار داشت: نزدیک به 3 سال است که دانشجویان در حال پیگیری و درخواست تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علامه هستند که به لطف خداوند همزمان با سالروز شهادت امام ‌موسی‌ کاظم (ع) و شهدای هفتم تیر، شهدای گمنام در دانشگاه علامه، میزبان دانشجویان خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد از انتشار خبر تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، با توجه به اینکه در ایام امتحانات پایان ترم نیز هستیم، دانشجویان از طیف‌ها و تشکل‌های مختلف با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری به صورت داوطلبانه آماده استقبال از این شهدا شدند.

مسئول بسیج دانشگاه علامه یادآور شد: در حال حاضر بدنه‌ای از دانشجویان دلسوخته در ستاد استقبال از شهدای گمنام فعال هستند و فضای خاص و باطراوتی از برکت وجود شهدا در دانشگاه علامه حاکم است؛ اگر احساس می‌شد گروهی در تدفین شهدا شبهه‌ای دارند، آنها نیز وارد عمل شده و در انتظار شهدا هستند.

کشوری در خصوص تأثیر تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، گفت: شهدایی که در دانشگاه علامه به خاک سپرده می‌شوند، 23 و 17 ساله بودند؛ این جوانان بنا به فرمان ولی فقیه حضور در جبهه‌ها را بر حضور در کلاس‌های درس و دانشگاه‌ها ترجیح دادند و با ورود این شهدا در دانشگاه‌ها علاوه بر ایجاد فضای نورانی و معنوی، دانشجویان می‌آموزند که همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه باشند.

وی با اشاره به اینکه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها روحیه شهادت‌طلبی را تقویت می‌کند، افزود: تدفین شهدا در دانشگاه ارتباط بین نسل‌ها را بیشتر خواهد کرد در نتیجه دانشجویان هر بار که در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند، علاوه بر گرفتن روحیه، احساس خواهند کرد که چه کسانی رفتند تا ما بتوانیم در این محیط با آرامش به تحصیلات خود ادامه دهیم.

کشوری افزود: برای بالا بردن سطح علمی در دانشگاه‌ها باید فضایی معنوی در دانشگاه حاکم باشد؛ بنابراین حضور شهدا می‌تواند در این امر نقش بسزایی داشته و پیشرفت‌های علمی را در پی خواهد داشت.

مسئول بسیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص برگزاری برنامه‌هایی برای رفع شبهات پیرامون تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، گفت: برپایی چادرهای مقاومت در دانشکده‌ها، توجیه شفاهی، انتشار نشریه‌هایی توسط دانشجویان نخبه و الگوهای دانشگاه، چاپ بروشور و برپایی نمایشگاه مرتبط با شهدای گمنام بخشی از برنامه‌های رفع شبهات به شمار می‌رود؛ البته حضور شهدا خود به تنهایی بسیاری از شبهات را پاسخ داده و در واقع نقش اصلی را آنها ایفا می‌کنند.
 

۴ تیر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید