خانه / نمایش جزییات خبر

تیر ماه، افتتاح مجتمع فرهنگی شهدای گمنام کاشان

تیر ماه، افتتاح مجتمع فرهنگی شهدای گمنام کاشان
مسئول جامعه رزمندگان عاشق ولایت کاشان از افتتاح نخستین فاز مجتمع فرهنگی شهدای گمنام این شهرستان در تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام کشور به نقل از فارس،حسن مفتح با اشاره به افتتاح فاز اول مجتمع فرهنگی شهدای گمنام این شهرستان حدود هشت ماه زودتر از زمان پیش‌بینی شده، هزینه صرف شده تاکنون برای این مجتمع را 400 میلیون تومان و هزینه کل این طرح را 2 میلیارد و 500 میلیون تومان ذکر کرد.
به گفته وی یک پنجم هزینه صورت گرفته تاکنون توسط شهرداری کاشان در قالب ایجاد سرویس بهداشتی و فضای سبز تأمین شده و بقیه از طریق کمک‌های مردمی و خیران تأمین شده ‌است.
مدیر اجرایی طرح مجتمع فرهنگی شهدای گمنام کاشان با اشاره به آغاز طرح مجتمع فرهنگی شهدای گمنام کاشان از نیمه دوم سال 88 تصریح کرد: این طرح در سه فاز طراحی شده که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌است.
وی خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح شامل محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز و آلاچیق و اجرای المان، فاز دوم شامل ایجاد ستون‌ها و سقف شبستان است و ظریف‌کاری‌های طرح در فاز سوم پیش‌بینی شده ‌است.
مسئول جامعه رزمندگان عاشق ولایت کاشان مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجزای طرح مجتمع فرهنگی شهدای گمنام کاشان را چهار سال دانست و پیش‌بینی کرد: فاز دوم این طرح در نیمه اول سال آینده و فاز سوم آن در سال 92 افتتاح شود.
این مسئول با اشاره به وسعت 14 هزار مترمربعی کل این طرح یادآور شد: از این میزان 3 هزار و 200 مترمربع برای سالن سرپوشیده با سقف سنگین و با طرفیت 12 هزار نفر در نطر گرفته شده‌ است.
مفتح وسعت المان و گنبد قبور شهدای گمنام کاشان را در قالب این طرح 500 مترمربع و فضای سبز و آلاچیق را حدود 10 هزار مترمربع عنوان کرد.
وی با اشاره به دین همگان به شهدای دوران انقلاب اسلامی و نقش آنها در حفظ و پایداری انقلاب اسلامی، تلاش برای حفظ آثار و اهداف آنها را وظیفه همگان دانست و حمایت و کمک تمام خیران و مردم شهیدپرور را برای تکمیل این طرح ارزشمند و فرهنگی خواستار شد.
 

۳۱ خرداد ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید