خانه / نمایش جزییات خبر

مسابقه اسکیس یادمان شهدای گمنام حوزه هنری برگزار می شود

مسابقه اسکیس یادمان شهدای گمنام حوزه هنری برگزار می شود
مسابقه اسکیس یادمان سردار گمنام حوزه هنری با موضوع طراحی یادمان برای شهدای گمنام حوزه هنری با حضور دانشجویان و علاقه مندان در دانشگاه سوره برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از مهر، دکتر امیر محمدخانی مدیر خانه آرمانشهر حوزه هنری هدف از برگزاری این مسابقه را گرامیداشت ارزشهای دفاع مقدس و نگاهی به آینده برای ساختن فردای ایران اسلامی دانست وگفت: امروز در تمام دنیا، معماری و شهرسازی تحت تاثیر کنش های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. آنچه در سالهای اخیر تاثیرات شگرف بر تمامی شئون حیات در این مرز و بوم داشته است هشت سال دفاع  مقدس مردم و نظام اسلامی بوده است.
وی افزود: از این رو نگاه جامعه معماری کشور باید از دو منظر معطوف به این برهه حساس باشد، ابتدا با رویکرد تاریخی و برای پاسداشت ارزشهای آن دوران و سپس با نگاهی به آینده برای ساختن فردای ایران اسلامی.
محمدخانی در ادامه با اشاره به برخی برنامه های خانه آمانشهر حوزه هنری تصریح کرد: خانه آرمانشهر حوزه هنری در نظر دارد با برگزاری سلسله برنامه هایی از قبیل نشست، سمینار، مسابقه، اسکیس و..... با عنوان "معماری و جنگ" گامی در جهت پیوند دانشجویان، اساتید و فعالان عرصه معماری با مقوله جنگ و دفاع مقدس بردارد. در اولین برنامه، مسابقه اسکیسی با موضوع طراحی یادمان برای شهدای گمنام حوزه هنری با حضور دانشجویان و علاقه مندان در دانشگاه سوره برگزارمی شود.
مدیر خانه آرمانشهربا بیان شرایط شرکت در مسابقه اسکیس یادمان شهدای گمنام حوزه هنری ادامه داد: طرحهای ارئه شده در این مسابقه دارای شرایطی است که باید از سوی شرکت کنندگان مورد توجه قرار گیرد ابتدا آنکه طرح ها یادآور مفهوم متعالی شهادت باشد، ترجیحا با رویکرد معماری بومی ایرانی اسلامی طراحی شود، همچنین نحوه ارائه اثر در داوری آن تاثیر به سزایی خواهد داشت و تکنیک ارائه آثار آزاد است و اندازه شیت های ارائه شده باید50*70 باشد.
گفتنی است داوران این مسابقه؛ دکترامیرمحمدخانی ریاست دانشکده معماری سوره، دکتر سلمان نقره کارعضوهیات علمی دانشگاه کاشان و دکتر خلیلیان عضوهیات علمی دانشگاه قزوین می باشند که پس از پایان مسابقه آثار داوری شده و برگزیدگان اعلام می گردد.
همچنین مراسم اختتامیه این مسابقه روز چهارشنبه 11/3/90 ساعت 16 در سالن اجتماعات دانشکده سوره برگزار می گردد .
۱۰ خرداد ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید