خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در وزارت نفت برگزار شد

مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در وزارت نفت برگزار شد
سال گذشته سه تن از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در محوطه وزارت نفت به خاک سپرده شدند و مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در وزارت نفت برگزار شد

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل ازموج: سال گذشته سه تن از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در محوطه وزارت نفت به خاک سپرده شدند و  مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) در اولین سالگرد تدفین آن عزیزان، طی مراسمی یاد و خاطره این مردان عرصه جهاد و شهادت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه گرامی داشته شد.
در این مراسم حجت‌السلام تویسرکانی با اشاره به فلسفه شهادت از نگاه قرآن گفت: یکی ازفلسفه‌های وجودی شهادت از نگاه قرآن پایان‌دادن به حیات طبیعی برای دفاع از ارزش‌ها و حیات انسانی افراد جامعه است.
وی افزود: از دیدگاه قرآن، شهادت عامل حیات جاودانه است و شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه که که شهدا با شهادت خود عزت و جاودانگی خود را در پیشگاه حضرت حق تضمین می‌کنند.
حجت‌السلام تویسرکانی همچنین تاکید کرد: در بسیاری از آیین‌ها از فرهنگ شهادت استقبال می‌شود و خوب مردن را باعث جاودانگی و تعالی می‌دانند. رزمندگان و شهدای اسلام نیز با ایثار جان خود در قربانگاه خداوند مورد رحمت او قرار می‌گیرند.
براساس این گزارش، این مراسم با قرائت دعای توسل و مدیحه‌سرایی در گلزار شهدای وزارتخانه پایان یافت.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید