خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره شهدای گمنام کوه صفه و مسجدصاحب الزمان(عج) سپاهانشهر برگزار شد

یادواره شهدای گمنام کوه صفه و مسجدصاحب الزمان(عج) سپاهانشهر  برگزار شد
مراسم یادواره شهدای گمنام کوه صفه و مسجدصاحب الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) سپاهانشهر اصفهان باعنوان"یاد یار بی نشان" دراین مسجد برگزار گردید.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام از اصفهان، مراسم یادواره شهدای گمنام کوه صفه و مسجدصاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپاهانشهر اصفهان باعنوان "یادیاربی نشان" دراین مسجد برگزار گردید. در این مراسم که به همت پایگاه بسیج ولایت و واحدفرهنگی مسجدبرگزارشد، سردار حاج حسین کاجی از جانبازان و راویان دوران دفاع مقدس، سخنرانی و برادرمجتبی رمضانی مداحی کردند.
سردار کاجی دراین مراسم باتوجه به ضرورت واهمیت برگزاری یادواره شهداگفت:
اولین یادواره شهدا را حضرت زهرا (سلام الله علیها) به دستورپیامبر (صلوات الله علیه و آله) برای حضرت حمزه سیداشهدا (علیه السلام) برگزار کردند. این بانوی بزرگوار هر وقت غم و غصه داشتند به مزار شهدای جنگ احد می رفت.
ایشان در بیان ثواب زیارت مزار شهید به  مضمون حدیثی اشاره کردند که می فرمایند:
هر کس قبر شهید را زیارت کند، ثواب زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) را دارد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس اشاره ای به بحث جنگ و شهادت و استمرار این فرهنگ در جامعه داشت و بیان فرمود:باب شهادت وشهید شدن بسته نشده است،چراکه جنگ تحمیلی ما،جنگ بین ایران وعراق نبود بلکه جنگ بین اسلام واستکبار بودواین جنگ هنوز ادامه دارد فلذا تا این حرکت الهی اسلام در جریان است، برای دفاع از این فرهنگ ناب می توان شهید شد و خود را فدا کرد.
درپایان این مراسم ازقبورمطهرشهدای کمنام این دومکان غبارروبی شد.
 
آمدم من سفری سمت دیار شهدا
که طوافی بکنم گرد مزار شهدا
به امیدی که دل خسته هوایی بخورد
و تبرک شود از گرد و غبار شهدا
آخرین خط وصایای دل من اینست
که مرا خاک سپارید کنار شهدا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
کمیل
۱۳۹۰/۰۴/۲۱ Iran
5
0
1

بنده در این یادواره توفیق حضور داشتم بسیار خوب برگزار شد دراینجا از زحمات بسیجیان غیور پایگاه بسیج ولایت سپاهانشهر تشکر می کنم انشاالله اجرشون با خود شهدا


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید