خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر 2 لاله ی فاطمی در دانشگاه فردوسی آرام گرفت

پیکر 2 لاله ی فاطمی در دانشگاه فردوسی آرام گرفت
پیکر مطهر و معطر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز در مسجد حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانشگاه فردوسی مشهد مقدس آرام گرفتند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، پیکر های مطهر و معطر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس _16 و 57 ساله_ امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آرام گرفتند.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در مراسم تشییع این 2 شهید گمنام اظهار داشت: نکته‌ای که امروز در ایجاد یک نماد گویا و شفاف قابل توجه است اینست که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مکتب ما دارای گفتمان ویژه و اختصاصی خود است.
وی افزود: کشور ما نمی‌تواند در مدیریت اجتماعی و در نظام‌مندی سیاسی خود گفتمان مشترکانه و ملحدانه برخاسته از مدرنیته را دخالت دهد چون نه تنها نمی‌تواند نظام‌مندی سیاسی را تامین کنند بلکه تجربیات اجتماعی در جوامع مدرنیسم نمی‌تواند به جامعه ما موثر باشد.
وی تصریح کرد: این اعتقاد و باور که اساسا در نظام‌مندی سیاست و اجرای مدیریت در جامعه خود از مکتب خود پیروی می‌کنیم ملاک ارزیابی نظام ما را با سایر نظام‌ها بر هم می‌زند چرا که هیچگاه نمی‌شود ملاک ارزشی را در جامعه لیبرال دموکرات معیار و ملاک جامعه خود قرار داد.
علم‌‌الهدی با اشاره به تدفین این 2 شهید گمنام در کانون علم و دانش گفت: این نکته بیانگر این حقیقت است که در گفتمان سیاسی خود مستقل هستیم و آنچه برای ما مبنای نظام‌مندی قرار می‌گیرد واقعیت‌های برخاسته از مبانی مکتبی و اعتقادی ما است.
وی ادامه داد: شهادت در جامعه ما نماد قربانی شدن در راه کشور نیست بلکه شهادت یک گفتمان دینی و یک انتخاب راه در مسیر زندگی و حیات است چرا که بر مبنای انسان‌شناسی دینی انسان را موجودی پویا و محرک می‌دانیم.
امام جمعه مشهد افزود: انسان موجودی است که با ارائه و تصمیم زنده است و در مسیر زنده بودن جریانی را میپیماید تا به نقطه تعالی فوق انسانی و خداگونه بودن برسد.
وی افزود: جامعه ما علاوه بر دارا بودن گفتمان شهادت دارای گفتمان ولایت فقیه برای مدیریت جامعه نیز بوده و یک سوپاپ اطمینان برای مردم است که می‌تواند جلوی دیکتاتوری در جامعه و قدرت طلبی برخی از افراد را بگیرد.
امام جمعه مشهد گفت: نخبگان علمی کشور و جوانان که سازنده امروز و فردای ما هستند باید به نماد ارزشی در این کانون فرهنگی چشم بدوزند و ارزیابی‌ها، معادل‌بندی‌ها و حرکت‌ها باید الهام گرفته از دانشگاه باشد و این حرکت در تدفین شهدا یک حرکت عظیم و بنیانگذار فکر و علم در این کانون است.
در این مراسم مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی نیز اظهار داشت: امروز در تاریخ دانشگاه روزی به یادماندنی است چرا که آغوش آن بروی 2 مجاهد و دو قهرمان راه اسلام گشوده شده است.
حجت‌الاسلام علی احمدپور افزود: در فرهنگ دینی ما همه واژه مقدس علم، جهاد و شهادت وجود دارد که امروز این سه واژه با هم گره خورده است و استقبال عظیم دانشگاهیان از این 2 شهید گمنام نشان از پیوندها با اهداف شهیدان است.
وی ادامه داد: این حرکت نشان‌دهنده این امر بود که دانشگاهیان در جهت اهداف شهیدان حرکت می‌کنند و این حامل پیام برای بشریت است و امیدواریم آرمان شهیدان را در برابر خود ببینیم. 
 
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید