خانه / نمایش جزییات خبر

شهدا پروانه شمع ولی بودند

شهدا پروانه شمع ولی بودند
اولین آیین بزرگداشت شهدای گمنام و مفقودالاثر همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار شد.
      به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام از اصفهان اولین آیین بزرگداشت شهدای گمنام و مفقودالاثر شهر اصفهان عصر پنجشنبه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گلستان شهدای شهر اصفهان یرگزار گردید. در این مراسم، حجت الاسلام علی سرلک در بیان مقام شهید و شهادت گفت: ماجرای شهادت از آن جنس حرفهایی است که نمی توان در قالب واژه ها و کلام در مورد آن صحبت کرد، وقتی آدمی تمام هستی اش را می گذارد آن وقت است که تمامی کلمات از وصف آن عاجز می مانند. وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی هستند که برای خدا خط و نشان نکشیدند،  اذعان داشت: شهدا به خاطر خدا از همه چیز خود گذشتند، تا به خدا رسیدند و بر مبنای آیات قرآن شهدا عند ربهم یرزقونند؛ خداوند در قرآن می فرماید: و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا... یعنی حتی به ذهنتان هم نزند که شهدا از دست رفته اند بلکه آنان در رتبه سرپرستی انسان ها در نظر گرفته شده اند و در نزد خداوند روزی می خورند.
حجت الاسلام علی سرلک خاطر نشان کرد: ویژگی همه شهدا این بود که همشان پروانه شمع ولی بودند، همه عشق شان را به پای ولیشان می ریختند و این تنها سطح بلندی است که در نگاه ولایی دیده می شود؛ شهدا خطشان را از مدینه و از حضرت زهرا (سلام الله علیها) گرفتند، همان گونه که حضرت زهرا برای امام و مولایش احساس خطر کرد شهدا نیز به گرد وجود حضرت امام خمینی گشتند تا آسیبی به ایشان وارد نشود.
وی ادامه داد: انسان برای آنکه وارسته گردد باید همه وجودش را خرج مولایش نماید تا به امامش آسیبی نرسد؛ باید بدانیم که با شهدا کار آسان است، گذشتن از سختی ها و دشواری های زندگی با سرلوحه قرار دادن شهدا سهل و آسان می گردد، وقتی راه را گم کردی سری به شهدا بزن دوباره راهت را می یابی!
این مراسم به همت جمعی از دانشجویان و حمایت اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بنیاد شهید و فرهنگسرای پایداری، برگزار گردید.
 

همچنین شایان ذکر است که این مراسم مزین به وجود پاک و مطهر شهید ابراهیم مقصودی ازرزمندگان دفاع مقد­­­س بودکه پس از28سال پیکر مطهرش درمنطقه عملیاتی خیبر شناسایی گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید