خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره شهدای گمنام زرند برگزار شد

یادواره شهدای گمنام زرند برگزار شد
همزمان با ایام سوگواری شهادت دختر ‌پیامبراسلام(صلوات الله علیه)،حضرت‌صدیقه‌کبری(سلام الله علیه)، یادواره پنج شهید گمنام و 18 شهید روستای داهوئیه زرند در امامزاده «سلطان‌سید‌ابراهیم(علیه السلام)» و جوار قبور شهدا برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایکنا، «جواد کمالی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، در آئین یادواره پنج‌ شهید گمنام و 18 شهید روستای داهوئیه زرند، با تسلیت شهادت حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) ضمن بر شمردن فضائل اخلاقی دخت نبی‌اسلام(س)، جایگاه والای آن حضرت را در دین اسلام تشریح کرد.
وی افزود: حضرت‌صدیقه‌کبری(س) الگو و نمونه کامل زندگی انسانی و اسلامی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: فاطمه‌زهرا(س) علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فرا گرفت و در انجام مسئولیت خود اخلاص کامل داشت و نه تنها الگوی زن کامل بلکه اسوه انسان کامل است.
کمالی ولایت‌مداری را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت‌فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: حضرت‌زهرا(س) اولین فردی است که بعد از رحلت رسول گرامی‌اسلام(ص)، در برابر فتنه دشمنان ایستاد و آنان را رسوا کرد.
وی از بانوان خواست برای اینکه جامعه پاک و اسلامی به تمام معنا تحقق یابد اخلاق و روش بانوی هر دوم عالم را الگو قرار دهند، زیرا حضرت‌فاطمه(س) الگوی کامل است.
وی با تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم گفت: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است و ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم.
وی تأکید کرد: همه کسانی که توفیق خدمت به شهدا را پیدا کرده و تلاش کرده‌اند تا یاد شهدا در جامعه زنده بماند، باید بدانند این‌گونه زحمات نزد خداوند پنهان نمی‌شود و باید دعا کنند خداوند خلوص جامعه را بیشتر کند.
کمالی ، وجود 6 هزار و 500 شهید ، 18هزار جانباز و120 هزار رزمنده را از افتخارات استان کرمان در دوران دفاع مقدس در نبرد با دشمنان دانست و یادآور شد: شهدا با نثار خون خود پرچم و عزت ، افتخار انقلاب اسلامی را سرافراز و سربلند نگه داشتند.
وی ، اقتدار و عظمت امروز کشور را مرهون فداکاری شهدای گرانقدر دانست و اظهار کرد: دشمنان بدانند مردم ایران اسلامی بویژه جوانان پرچمی را که از دوش شهدای گرانقدر به دستشان رسیده، قاطعانه همچون کوه استوار به اهتزاز درآورده‌اند و در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و ولایت تا پای جان ایستاده‌اند و میلیمتری در دفاع از کیان اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنند.
کمالی خاطرنشان کرد: ما نظام اسلامی را راحت به دست نیاورده‌ایم و تا آخرین نفس و قطره خون خود پای انقلاب و آرمان‌های والای آن ایستاده‌ایم.
این مراسم با برنامه عزاداری مداحان اهل‌بیت( ع ) همراه بود و شرکت‌کنندگان با حضور در جوار قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای شهدا و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب تجدید پیمان کردند.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید