خانه / نمایش جزییات خبر

پردیس شهدای گمنام دانشگاه لرستان ساماندهی می‌شود

پردیس شهدای گمنام دانشگاه لرستان ساماندهی می‌شود
خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان گفت: طرح ساماندهی پردیس شهدای گمنام دانشگاه لرستان نیازمند 140 میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی صلاح پیش‌ از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه در اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه نمادها و المان‌های شهدای گمنام در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی منسجم و متمرکز وجود دارد، اظهار داشت: طرحی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساماندهی پردیس شهدای گمنام دانشگاه لرستان ارائه کرده بود، بار مالی سنگینی به همراه داشت که پس از ارائه طرح جدید از جانب دانشگاه، ‌این طرح علاوه بر پذیرش، مورد استقبال نیز قرار گرفت.
وی افزود: مبلغ پیشنهادی دانشگاه لرستان برای ساماندهی پردیس شهدای گمنام این دانشگاه به نسبت دانشگاه‌های دیگر، منطقی‌تر و معقول‌تر است.
معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بنابر توافقی که از سال 1388 و بین اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شده مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌ها در صورتی ساماندهی می‌شوند که مصوبه این دو مجموعه را داشته باشند.
صلاح با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه حقی برای سوءاستفاده از شهدا برای پیشبرد منافع حزبی و جناحی وجود ندارد، تصریح کرد: شهدا به هیچ حزب، گروه، زمان و مکان خاصی وابسته نیستند.
وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی پردیس سه شهید گمنام دانشگاه لرستان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب اولیه رسیده است، بیان داشت: یک چهارم اعتبار مورد نیاز این طرح توسط دانشگاه لرستان و بقیه باید توسط شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین اعتبار شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان اجرای پروژه‌های عمرانی را منوط به طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از جمله تأیید مطالعات فازهای دو و یک، تعیین میزان زیربنا و تامین منابع مالی و اعتباری مورد نیاز دانست و ادامه داد: ساماندهی پردیس شهدای گمنام دانشگاه لرستان نیز از این امر مستثنی است، از این رو برای پیشبرد قانونی کار مراحل تصویب اولیه این طرح در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی شده و در انتظار تصویب نهایی طرح در اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم هستیم که تصویب آن عملی است.
صلاح در پایان گفت: به محض تصویب نهایی طرح و اختصاص اعتبارات لازم، اجرای طرح آغاز می‌شود.
انتهای پیام.

۲ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید