خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر یکی از شهدای جزیره مجنون در بیرجند به خاک سپرده شد

پیکر مطهر یکی از شهدای جزیره مجنون در بیرجند به خاک سپرده شد
در مراسمی با حضور باشکوه مردم و دانشجویان بیرجند پیکر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در مسجد امام صادق (علیه السّلام) دانشگاه بیرجند به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،در مراسمی با حضور باشکوه مردم و دانشجویان بیرجند پیکر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در مسجد امام صادق (علیه السّلام) دانشگاه بیرجند به خاک سپرده شد.در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام جزیره مجنون جمع کثیری از مردم، مسئولان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها حضور داشتند و با سردادن شعارهایی با امام و شهیدان تجدید میثاق کردند.
رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این آیین گفت: این شهدا دیروز در جزیره مجنون و امروز در دانشگاه روحی تازه می‌دهند.
محمدرضا میری با بیان اینکه شهادت عزیزان ما برای مجد و احیای اسلام است، تاکید کرد: اطاعت از رهبری چیزی بود که در سخن و وصیت نامه همه شهدا وجود دارد.
وی افزود: امروز روز پربرکتی برای دانشگاه بیرجند و دانشگاهیان است و باید از کسانی که درخواست دانشگاه را لبیک گفتند، قدردانی کنیم.
امام جمعه بیرجند نیز در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه) گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیه) تجسم قرآن است و چون حسن (علیه السّلام)، حسین (علیه السّلام) و زینب (سلام الله علیه) را تربیت کرد، بی‌نظیر شد.
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی اظهار داشت: عمر ما انسان‌ها کوتاه و معکوس است و باید از لحظه لحظه عمر نهایت بهره را برد و اگر امروز فاطمه (سلام الله علیه) برای همیشه ماندگار شده برای این است که گلستانی درست کرد و تجلی ایثار در عالم شد.
وی با بیان اینکه شهیدان را زمین و ملائکه می‌شناسند، تاکید کرد: باید مروری به زندگی خودمان داشته باشیم و بیینیم آیا شهدا ما را می‌شناسند.
امام جمعه بیرجند گفت: بودند کسانی که نماز می‌خواندند اما پشت به ولایت کردند و علی (علیه السّلام) را به شهادت رسانند، از این رو باید مواظب باشیم دچار لغزش نشویم.
 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید