خانه / نمایش جزییات خبر

8پرستوی سبکبال دفاع مقدس در جوار یادمان مسجد جامع خرمشهر آرمیدند

8پرستوی سبکبال دفاع مقدس در جوار یادمان مسجد جامع خرمشهر آرمیدند
پیکرهای مطهر 8 پرستوی سبکبال و بی‌نشان دفاع مقدس امروز در میان نجوای «یا زهرا(سلام الله علیه)» و «یاحسین (علیه السّلام)» عزاداران فاطمی در جوار یادمان مسجد جامع خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس آرمید.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه ام‌الائمه حضرت زهرا (س) پیکر مطهر و معطر 8 شهید گمنام و خونین بال دوران دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و در جوار یادمان مسجد جامع خرمشهر در آرامگاه ابدی خویش آرمیدند.
مراسم تدفین شهدا در فضای معنوی و آکنده از عطر نام و یاد مادر مهربان شهیدان، حضرت زهرا (س) و در میان حزن و اندوره مردم شهید پرور تهرانی که از ساعات ابتدایی صبح دیروز پیکر شهدا را از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تا باغ‌موزه دفاه مقدس مشایعت کردند، برگزار شد.
سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین،‌ محمدباقر قالبیاف شهردار تهران، سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار خضرایی رئیس باغ‌موزه دفاع مقدس، محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و استاندار تهران و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشگری در میان خیل مشایعت‌کنندگان شهدا و عزاداران فاطمی حضور داشتند.
پیکر این 8 شهید دفاع مقدس با مشخصات «شهید گمنام 37ساله، محل شهادت هورالعظیم در عملیات بدر»، «شهیدان گمنام 19 و 27ساله، محل شهادت پنجوین در عملیات والفجر 4»، «شهید گمنام 17ساله، محل شهادت فکه در عملیات والفجر مقدماتی»، «شهید گمنام 24ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات بدر»، «شهید گمنام 26ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات تک دشمن در سال 1367»، «شهید گمنام 20ساله، محل شهادت هورالعظیم در عملیات تک دشمن در سال 1367» و «شهید گمنام 22ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات خیبر» شهدایی هستند که در بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس کشور به خاک سپرده شدند.
مقبره این 8 شهید گمنام دفاع مقدس، آرام جان همه شیفتگان مکتب اهل‌بیت (ع) و ارادتمندان به فرهنگ ایثار و شهادتی خواهد بود که به بهانه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس تشنگی جان را به آب زیارت این سبک‌روحان عاشق سیراب خواهند کرد. 
 

 

 

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید