خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر «عبدالحسین برونسی» در بهشت رضا به خاک سپرده می‌شود

پیکر «عبدالحسین برونسی» در بهشت رضا به خاک سپرده می‌شود
پیکر سردار شهید «عبدالحسین برونسی» در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) بر شانه‌های شیفتگان ولایت و شهادت تشییع شده و در مزاری که سال 64 به عنوان مزار شهید مفقود در بهشت رضا برایش تعیین شده بود، به خاک سپرده می‌شود.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، پیکر مطهر شهید «عبدالحسین برونسی» فرمانده تیپ جوادالائمه (ع) که در 23 اسفند 1363 در عملیات بدر در شرق دجله پس از شهادت مفقود شد، بعد از 27 سال به آغوش وطن بازگشته و در همان مزاری که در سال 1364 در بهشت رضا (ع) مشهد مقدس به عنوان مزار شهید مفقود تعیین شده بود، به خاک سپرده می‌شود.
پیکر مطهر این شهید روز جمعه در محل نماز جمعه قرار گرفته و عاشقان بر پیکرش نماز شهید اقامه می‌کنند؛ مراسم شب وداع با شهید برونسی بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) واقع در چهارراه نخریسی مشهدمقدس با حضور خانواده معظم شهید و امت شهید پرور برگزار خواهد شد.
همچنین، مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید و سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 9 صبح روز شنبه مصادف با در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه)، از میدان بسیج به سمت حرم حضرت ثامن‌الائمه (ع) بر شانه‌های شیفتگان ولایت و شهادت تشییع می‌شود.
سردار شهید «عبدالحسین برونسی» در سال 1321در روستای «گلبوی کدکن» از توابع تربت حیدریه، قدم به عرصه هستی نهاد. روحیه ستیزه‌جویی با کفر و طاغوت، از اوان کودکی با جانش عجین شد؛ وی در سال 1341 به خدمت زیر پرچم احضار شد که به جرم پایبندی به اعتقادات اصیل دینی بارها مورد اهانت و آزار افسران و نظامیان طاغوتی قرار گرفت.
شهید برونسی در سال 1347 ازدواج کرد و در همین سال، اعتراضات او به برخی خدعه‌های رژیم پهلوی مانند اصلاحات ارضی به اوج خود رسید که در نهایت به مهاجرت او و خانواده‌اش به شهر مقدس مشهد و سکونت در آنجا انجامید و این مهاجرت فصل نوینی را در زندگی وی رقم زد.
اوستا عبدالحسین پس از چندی، با هدفی مقدس به کار سخت و طاقت‌فرسای بنایی روی آورد و رفته رفته در کنار کار، مشغول خواندن دروس حوزه نیز شد؛ بعدها به علت شدت یافتن مبارزات ضدطاغوتی‌اش و زندان رفتن‌های پی در پی و شکنجه‌های وحشیانه ساواک و نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ورود او در گروه ضربت سپاه پاسداران، از این مهم باز ماند.
شهید برونسی با شروع جنگ تحمیلی، در نخستین روزهای جنگ، به جبهه روی آورد که این دوران، برگ زرین دیگری در تاریخ زندگی او شد و به خاطر لیاقت و رشادتی که از خود نشان داد، مسئولیت‌های مختلفی را برعهده او گذاشتند که آخرین مسئولیت او، فرماندهی تیپ 18 جوادالائمه (ع) است پیش از عملیات خیبر است. وی با همین عنوان در عملیات بدر، در حالی که شکوه ایثار و فداکاری را به سر حد خود رسانده بود در تاریخ 23 اسفند 1363مرثیه سرخ شهادت را نجوا کرد و پیکر مطهرش مفقود شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید