خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر یک شهید گمنام در قم تشییع می‌شود

پیکر مطهر یک شهید گمنام در قم تشییع می‌شود
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیه)، پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در قم تشییع و خاکسپاری می‌شود.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،غلامرضا عسکری در جلسه هماهنگی این مراسم، در سخنانی با تاکید بر لزوم تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر همه ما داشته و باید تلاش کنیم تا به بهترین شکل ممکن این حق را ادا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه)، بار دیگر فضای ایران اسلامی به عطر وجود تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عطرآگین می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام نیز در شهر مقدس قم تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
مدیرکل سیاسی استانداری قم با اشاره به نحوه مکان‌یابی محل تدفین این شهید گمنام افزود: گزینه‌ها و مراکز متعددی برای خاکسپاری پیکر مطهر این شهید گمنام مطرح شده بود که در نهایت با توجه به شرایط و نیازهای فرهنگی منطقه پردیسان، مسجد جدید الاحداث حضرت زهرا (سلام الله علیه) پردیسان به عنوان محل تدفین انتخاب شد.
وی با اشاره به زمان برگزاری مراسم تشییع این شهید والا مقام گفت: پیکر این شهید گمنام ساعت 9 و 30 دقیقه روز شنبه 17 اردیبهشت از ابتدای بلوار دانشگاه پردیسان آغاز و در مسجد حضرت زهرا (سلام الله علیه) واقع در خیابان سلمان شهرک پردیسان به خاک سپرده خواهد شد.
عسکری افزود: همچنین پیکر مطهر این شهید گمنام روز جمعه و پس از اقامه نماز باشکوه جمعه با حضور انبوه نمازگزاران و سایر اقشار مردم مؤمن و انقلابی شهر مقدس، از محل نماز جمعه تا میدان شهدا تشییع خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای وداع باشکوه از این شهید گمنام خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، مراسم شب وداع به ترتیب شب جمعه در مسجد امام حسن عسکری (ع) و جمعه شب در حسینیه شهدای امامزاده شاه سیدعلی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم وهیئات عزاداری برگزار خواهد شد.
مدیرکل سیاسی به مراسم بزرگداشت این شهید اشاره و افزود: مراسم بزرگداشت این شهید گمنام، شنبه شب در مسجد امام صادق (ع) پردیسان برگزار می‌شود.
مدیرکل سیاسی استانداری قم با دعوت از مردم مؤمن و شهیدپرور قم برای حضور پرشور در مراسم‌ مختلف این شهید والامقام تصریح کرد: برای رفاه حال شهروندان، سازمان اتوبوسرانی قم، سرویس‌های ویژه‌ای را برای انتقال و جابه‌جایی تشییع کنندگان در محل‌های مشخص از جمله بلوار بهار در نظر گرفته است.
 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
میثم رسولی
۱۳۹۰/۰۲/۲۲ Iran
5
0
0

التماس دعا


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید