خانه / نمایش جزییات خبر

پیکرمطهر دو شهید گمنام در حرم رضوی تشییع می شود

پیکرمطهر دو شهید گمنام در حرم رضوی تشییع می شود
همزمان با ایام فاطمیه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در جوار مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با پیکرمطهر دو تن از شهدای گمنام وداع کردند.
 
     به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایکنا،همزمان با ایام فاطمیه و حزن و اندوه اهل بیت(ع) در مصیبت حضرت صدیقه کبری(س)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، 13 اردیبهشت ماه در جوار مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با پیکر دو تن از شهدای گمنام وداع کردند.
در این مراسم «علیرضا دلبریان»، روایتگر هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه تقوای اندک ما توان وصف شهدایی که هدف خود را جهاد فی سبیل‌الله قرار دادند، ندارد، افزود: امروزه خلأ این ویژگی شهدا، خلوص نیت و خدمت خالصانه به خلق در کشور حس می‌شود.
وی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری با تمام ابعاد عرفانی، سیاسی و معنوی خود در مقابل پیکر شهیدان خاضعانه حضور پیدا می‌کنند، گفت: معرفت به شهید بالاترین معرفت و احترام به آن بالاترین کمال انسانیت است.
دلبریان تصریح کرد: خوشا به حال کسانی که شهدا را باور دارند و زندگی خود را از کتاب انسان‌سازی آن‌ها سرمشق می‌گیرند.
وی بیچاره‌ترین انسان‌ها را کسانی عنوان کرد که از فرهنگ شهادت به دورند و شهدا را از یاد می‌برند و یادآور شد: فرهنگ شهادت، فرهنگ زیبایی و فرهنگ از خودگذشتگی دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس است.
این راوی دفاع مقدس، تصریح کرد: در هر مقام، جایگاه یا مسئولیتی که هستید شهدا را از یاد نبرید و مهم‌ترین مؤلفه کاری خود را ترویج فرهنگ شهادت قرار دهید.
دلبریان با بیان خاطره‌ای از روحانی شهید محسن شادکام عنوان کرد: او طلبه‌ای با بصیرت، با اخلاص و متدین بود و با یقین اعلام می‌کنم اگر امروز بود جزو نیروهای متفکر جامعه محسوب می‌شد.
وی ابراز کرد: مهم‌ترین خاطره بنده از او این بود که همیشه دو رکعت نماز در جبهه را به دو رکعت نماز در حوزه ترجیح می‌داد زیرا نماز در حوزه برای تکلیف الهی و انجام واجبات خوانده می‌شد اما در جبهه علاوه بر آن، نماز با عشق و جهاد فی سبیل‌الله ادا می‌شد.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید