خانه / نمایش جزییات خبر

پیوند یک زوج دانشجو در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران

پیوند یک زوج دانشجو در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران
یک زوج دانشجوی دانشگاه تهران زندگی مشترک خود را ضمن تجدید عهد و پیمان خود با آرمان های شهدا ، در جوار پنج شهید گمنام آرمیده در دانشگاه تهران آغاز کردند.

قرار گذاشته بودیم لحظه اول پیوندمان، در جایی و در کنار کسانی باشد که سال ها پیش قرار گذاشته بودند، امنیت آن روز پدران ما و امروز ما را تأمین کنند. درست است که روی سنگ مزارتان، از شما به عنوان «شهید گمنام» یاد کرده اند و نامتان را رازآلود باقی گذاشته اند، اما راستش نام اصلی شما را با همان عبارت «فرزند روح الله» لو داده اند و برای ما همان کافی است تا شما را خوب بشناسیم و در این «میقات اول» شما را شاهدان عقد خود کنیم و پیمان ببندیم که ما هم به آرمان های آسمانی شما تا پای جان پایدار می مانیم و... می دانید در کنار این شادی و سرور که دوستانمان، همکلاسی ها و هم دانشگاهی ها را فرا گرفته است به چه فکر می کنیم؟ به این که آیا می توانیم گوشه ای از حق فراوانی که بر گردنمان دارید را ادا کنیم؟ شاید عقد ازدواج ما در دانشگاه تهران و در کنار مزار پاک شما، نشانه ای از تلاش ما برای ادای این حق در محیط علمی و خانوادگی پس از این باشد تا آینده مان را رنگ آبی آسمانی بزنیم.
این مراسم، عقد محمدجواد سلوکی دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و بیاتی صداقت فارغ‌التحصیل جغرافیای این دانشگاه بود و حضور پرشور دانشجویان را در پی داشت.

لازم به ذکر است این شهدای گمنام در تاریخ 16 بهمن ماه 1387 (هفتم محرم الحرام) با حضور گسترده و عاشورایی دانشجویان دانشگاه های تهران و مردم شریف تهران، در این دانشگاه به خاک سپرده شدند. 
مراسم عقد در جوار شهدا

مراسم عقد در جوار شهدا

مراسم عقد در جوار شهدا

۲ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید