خانه / نمایش جزییات خبر

دانشگاه بیرجند، میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام

دانشگاه بیرجند، میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام
همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت‌فاطمه(س) مراسم تدفین یک شهید گمنام در مسجد اما‌م‌صادق(ع) دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایکنا،مراسم تدفین یک شهید گمنام در مسجد اما‌م‌صادق(ع) دانشگاه بیرجند همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت‌فاطمه(س)برگزار می‌شود.«غلامرضا طاهری»، مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌جنوبی شب گذشته 12 اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای که به منظور چگونگی برگزاری مراسم «تشییع پیکر شهید گمنام در دانشگاه بیرجند» برگزار شد، گفت: پیام شهدا حکایت از شکست جبهه استکبار دارد و ارزش‌هایی را یادآور می‌شود که چهره ناب اسلام را در دنیا تابناک‌تر می‌کند.
طاهری گفت: شهدا برای عزت‌مندی آیندگان سرمایه‌هایی عرفانی به جا گذاشتند، بنابراین ما نیز باید مراسم تشییع و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه پیام شهیدان از اولیای الهی منشأ می‌گیرد، افزود: اگر مسلمانان و غیر مسلمانان پیام خون شهدا را اجرایی کنند، قطعاً به سعادت و عزت می‌رسند.
مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌جنوبی اذعان کرد: امروز پیام خون شهدا تلألو انوار آیات الهی است که می‌فرماید: «سردمداران ظلم را بکشید تا فتنه‌ای در جهان بر پا نشود».
وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) بالاترین و ارزشمندترین مرگ‌ها را شهادت در راه خداوند می‌داند، بنابراین پیروی از پیام خون شهیدان نجات دهنده انسان ها در دنیا و آخرت است.
*توصیه به ولایت‌فقیه در تمامی وصیت نامه‌های شهدا
مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: توصیه به ولایت‌فقیه در تمامی وصیت‌نامه‌های شهدا وجود دارد و ما وظیفه داریم پیرو این وصایا باشیم و آن را در زندگی خود جاری کنیم.
طاهری با بیان اینکه تشییع شهدا موجی از معنویت را در جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن پیام شهدا باید رنگ و روی شهید و شهادت را در زندگی تازه و بیشتر کنیم.
همچنین «حسن مجنونی»، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه شهیدان گمنام به دیار خود باز می‌گردند، گفت: پیکر این شهید در منطقه عملیاتی کشف شده که رزمندگان استان نیز در آن عملیات شرکت داشته‌اند.
وی افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند شرایط تشییع پیکر این شهید را به گونه‌ای ایجاد کنند تا مردم و عوام هم بتوانند از وجود شهید فیض ببرند.
همچنین «محمدرضا میری»، رئیس دانشگاه بیرجند نیز تصریح کرد: شهدا در 100 درصد وصایای خود حداقل یک بار انگیزه حضور در جبهه را دفاع از اسلام عنوان کرده‌اند.
وی افزود: حضور این شهدا و آرام گرفتن آنان در یک مکان به ما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا از روح بلندشان بهره ببریم.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: دانشگاه محل فضائل است و شهید نیز افضل هر وجودی است.
دعوت از مداحان و خانواده شهدا، فراهم کردن وسایل نقلیه، حضور هیئت‌های مذهبی، اطلاع‌رسانی مناسب و در خور شأن و استفاده از سیستم پیامک و ظرفیت نماز جمعه برای اطلاع‌رسانی، برگزاری دعای کمیل با حضور شهید در دانشگاه، فضاسازی مناسب شهر توسط دستگاه‌های اجرایی از پیشنهادات رئیس دانشگاه بیرجند برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم تشییع این شهید گمنام بود.
یادآوری می‌شود: مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام 17 اردیبهشت جاری ساعت 9 صبح همزمان با شهادت حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) از محل میدان شهدای بیرجند به سمت میدان ابوذر است و مراسم تدفین در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه بیرجند برگزارمی‌شود.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید