خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر 7شهید گمنام در خراسان رضوی تشییع می شود.

پیکر مطهر 7شهید گمنام در خراسان رضوی تشییع می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی از تشییع پیکر مطهر 7شهیدگمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) در این استان خبرداد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی از تشییع پیکر مطهر ۱۰شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) در این استان خبرداد.
سرهنگ محمد احراری افزود: براساس مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت خراسان رضوی، پیکرهای این شهدا در روز ۱۳ اردیبهشت از تهران به مشهد منتقل و مراسم استقبال از پیکرهای پاک این شهدا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده و پس از آن پیکرهای این شهدا به معراج انتقال داده می شود.
وی ادامه داد: پیکرهای همه شهدا در روز جمعه و پیش از نماز جمعه در حرم رضوی طواف داده شده و مراسم وداع در نماز جمعه مشهد برگزار و پس از ایراد خطبه ها و در بین الصلاتین، نماز بر شهدا اقامه می شود. سخنران پیش از خطبه ها نیز یکی از فرماندهان دفاع مقدس می باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: پس از برگزاری نماز جمعه پیکرهای ۲ شهید گمنام به شهر سلطان آباد، ۲شهید گمنام به شهر خواف،۲ شهید گمنام به شهر درگز و یک شهید گمنام به مه ولات منتقل می شود؛ در شب شهادت حضرت زهرا مراسم وداع با این شهدا در شهرستان های مذکور برگزار شده و پیکر پاک این شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه)، در این شهرستان ها تشییع و به خاک سپرده می شود.وی با بیان این که پیکر مطهر ۳شهید نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) در مشهد تشییع می شود، اضافه کرد: مراسم تشییع این شهدا ساعت ۹صبح روز شنبه ۱۷اردیبهشت ماه از میدان ۱۵خرداد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران انجام و مراسم وداع با این شهدا نیز جمعه شب در مشهد برگزار می شود.احراری با بیان این که ۲تن از این شهدا در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده می شوند، ادامه داد:پیکر این ۲شهید ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه ۱۹اردیبهشت با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه از در ورودی دانشگاه فردوسی به سمت محل خاکسپاری که مقابل مسجد مرکزی دانشگاه فردوسی است، تشییع و سپس به خاک سپرده می شود. 

 
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
یزدی
۱۳۹۱/۰۳/۱۷ Iran
1
0
0

واقعاً تشکر می کنم که زنده نگه می دارید یادشهدا ی عزیز این کشور را اتشاء الله با شهدا مهشور شوید.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید