خانه / نمایش جزییات خبر

مجموعه «اوستا عبد الحسین» در سیمای خراسان رضوی ساخته شد

مجموعه «اوستا عبد الحسین» در سیمای خراسان رضوی ساخته شد
مجموعه «اوستا عبدالحسین» در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر به تصویر کشیدن زندگی سراسر درس شهید عبدالحسین برونسی، در سیمای خراسان رضوی ساخته شد.

     به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ساجد، مجموعه 5 قسمتی «اوستا عبدالحسین»، مستند بازسازی شده از زندگی سردار شهید برونسی است.
در این مستند 150 دقیقه‌ای دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، مبارزات وی، حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، عملیات بدر و شهادت برونسی، خانواده، دوستان، همرزمان و غیره به تصویر کشیده شده است.
همچنین در این مستند، لحظات سرنوشت‌ساز زندگی شهید برونسی مانند لحظه مهاجرت ایشان از روستا به مشهد، لحظه‌ سخت عملیات بدر و شهادت ایشان بازسازی شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این شهید فرمودند:خدا ان‌شاء الله شهید عزیزمان را - مرحوم شهید برونسى را، یا همان‌طور که عرض کردیم اوستا عبدالحسین برونسى را - رحمت کند. این خیلى براى جامعه‌ما و کشور ما و تاریخ ما اهمیت دارد که یک شخص خوانده شده‌به عنوان «اوستا عبدالحسین» - نه دکتر عبدالحسین است، نه به معناى علمى استاد عبدالحسین است؛ بلکه اوستا عبدالحسین است، اهل بنائى و اهل کار دستى و اهل شاگردى فلان مغازه؛ یعنى اوستا عبدالحسین بنا - از لحاظ معرفت و آشنایى با حقایق به جایى می‌رسد که قبل از پیروزى انقلاب در ظریف‌ترین کارهاى انقلابى جوان‌هایى که در مسائل انقلابى کار می‌کردند شرکت می‌کند ...
 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید