خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارتفاعات بازی دراز آرام گرفتند

پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارتفاعات بازی دراز آرام گرفتند
همزمان با سالروز آزاد سازی ارتفاعات بازی دراز، سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این مکان مقدس تشییع و به خاک سپرده شدند.
    به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، صبح روز جمعه مورخ 02/02/1390 در این آیین معنوی و روح‌بخش شماری از خانواده معظم شهدا، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و مردم استان کرمانشاه به ویژه شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین حضوری چشمگیر داشتند. 
    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرپل‌ذهاب در حاشیه برپایی این مراسم معنوی و روح‌بخش به خبرنگار اعزامی فارس اظهار داشت: این سه شهید گمنام در عملیات‌های خیبر در جزیره مجنون، منطقه سومار و در عملیات کربلای شش به شهادت رسیدند.
    مسعود قنبری افزود: این شهدای والامقام گمنام 19، 20 و 24 ساله بوده که برای دفاع از کیان ایران اسلامی جان خود را تقدیم به اسلام و انقلاب کردند.
    وی ادامه داد: شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهدای والامقام با حضور سرداران سپاه پاسداران از جمله سردار علی فضلی و شماری از مسئولان محلی در مصلی شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.
   این فرمانده نظامی اضافه کرد: امروز نیز پیکر پاک و مطهر این سه شهید والامقام بر دستان مردم ولایتمدار و مرزدار سرپل‌ذهاب تشیع و در محل ارتفاعات بازی‌دراز خاکسپاری شدند.
   قنبری تصریح کرد: سردار محمدنظر عظیمی، فرمانده سپاه پاسداران نبی اکرم (ص)، سردار ریحانی و... در این مراسم روح‌بخش حضوری معنوی داشتند.
‌   عملیات بازی‌دراز در تاریخ 1/ 2 /1360 آغاز شد و به مدت هشت روز طول کشید و طی آن نیروهای خودی و دشمن بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.
   در این عملیات غرورآفرین هوانیروز ارتش نقش بسزایی ایفا کرد و طی آن خلبان علی‌اکبر شیرودی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
   عملیات بازی‌دراز همیشه یاد و خاطره خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی را در یادها زنده می‌سازد، چرا که این شهید والا مقام در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
    در جریان این عملیات، خسارات زیادی به نیروهای عراق وارد شد که از جمله آن می‌توان به نابودی دو فروند هلیکوپتر، 12 دستگاه تانک و نفربر و بالغ بر 30 قبضه توپ و ادوات جنگی و دو فروند هواپیما اشاره کرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید