خانه / نمایش جزییات خبر

سردار قاسمی: "بازی‌دراز " باید محور مبارزات محرومان جهان شود

سردار قاسمی: "بازی‌دراز " باید محور مبارزات محرومان جهان شود
سردار سعید قاسمی گفت:‌ منطقه بازی‌دراز که کانون رشادت‌های تکرار نشدنی شهداست، امروز باید محور و کانون مبارزات مسلمانان جهان اسلام در بحرین و مصر شود.

    به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس ، مراسم تشییع پیکر مطهر 3 شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و در سالروز آغاز عملیات بازی‌دراز برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که در ارتفاعات بازی‌دراز انجام شد، جمع کثیری از خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور کرمانشاه با وجود سختی راه برای بدرقه شهدا به ارتفاعات 1100 گچی آمده بودند؛ پیکر های این شهیدان دفاع مقدس که با مشخصات «شهید20 ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات خیبر»، «شهید 24 ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات تک دشمن سال 67» و «شهید 19 ساله، محل شهادت منطقه سومار در عملیات کربلای 6» در روزهای پایانی سال 89 کشف شدند، بعد از تشییع در مقبره‌الشهدای ارتفاعات بازی‌دراز و در حالی که ندای «یاحسین» و «یازهرا»ی دلسوختگان و شیفتگان اهل بیت (ع) در میان قلل مرتفع سرپل‌ذهاب طنین‌انداز بود، به خاک سپرده شدند.

*بازی‌دراز کانون رشادت‌های تکرارنشدنی شهدا است
سردار حاج سعید قاسمی در مراسم تدفین سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در منطقه کوهستانی بازی‌دراز اظهار داشت: رزمندگان اسلام در طول نبردهای سختی که با رژیم بعث عراق در ارتفاعات بازی‌دراز کرمانشاه داشتند، رشادت‌های بسیاری از خود به جای گذاشتند.
وی با بیان خاطراتی از شهید محسن وزوایی و دیگر شهدایی که ارتفاعات بازی‌دراز و مناطق جنگی مرزی استان کرمانشاه خاطره حضور آنها را هیچگاه فراموش نخواهد کرد، گفت:‌ شهید وزوایی در یکی از درگیری‌های سنگین با عراقی‌ها، از مسیر حرکت چهار گردان گمراه شد اما با توسل به حضرت زهرا (س) توانست از این معرکه خطرناک خارج شود.
سردار قاسمی با بیان اینکه شهید «محسن وزوایی» بعد از اینکه در شرایط دشوار تصمیم‌گیری قرار گرفت به بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) متوسل شد و در کمتر از چند دقیقه رزمندگان اسلام شاهد برخورد دو بالگرد رژیم بعث بودند که این حادثه در نوع خود در هشت سال دفاع مقدس به عنوان معجزه‌ای ناگفته به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: شهید وزوایی همیشه عنوان می‌کرد که ما "فتح کربلا را برای خود نمی‌خواهیم بلکه برای آیندگان این فتح را انجام می‌دهیم ".

*شهید پیچک 20 سال پیش، خطر وقوع انحراف در آینده انقلاب را گوشزد کرده بود
این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به بصیرت‌دهی شهید پیچک در یکی از شب‌های عملیات در ارتفاعات بازی‌دراز به رزمندگان اظهار داشت: این شهید بزرگوار در سال 60 از رخدادها و فتنه‌های امروز خبر می‌داد و اذعان می‌داشت که "ما نباید نگران انقلاب باشیم بلکه باید نگران انحرافات درِ آینده انقلاب باشیم ".
سردار قاسمی تصریح کرد: مکتب ایرانی نیز یکی از همان انحرافاتی است که شهدای به نامی چون شهید پیچک در حدود بیش از 20 سال قبل این مسئله را در خط آتش دشمن به رزمندگان اذعان می‌داشت.
وی با یادکردی از پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین یادآوری شهدای به نام این مناطق عملیاتی گفت: بازی‌دراز باید محور مبارزات محرومان جهان به خصوص مسلمانان بحرین و مصر شود؛ چرا که امروز نگاه به بازی‌دراز یک نگاه جهانی است؛ این منطقه در سال‌های قبل آزاد شده است و امروز باید با محوریت شهدا و ایثارگران به عرصه خودباوری و دفاع از مظلومان در برابر استکبار جهانی تبدیل شود.

*تجلیل از خانواده شهدای اطلاعات ـ عملیات بازی‌دراز
در ادامه مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات بازی‌دراز استان کرمانشاه سردار حسین الله‌کرم نیز در سخنان کوتاهی نام برخی شهدا و پیشکسوتان گشت‌های شناسایی و اطلاعات ـ‌ عملیات بومی منطقه بازی‌دراز را نام برد و نقش این افراد را در پیروزی‌های رزمندگان اسلام بسیار مهم عنوان کرد.
در انتهای برنامه تدفین سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات بازی‌دراز استان کرمانشاه، از تعدادی از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان واحدهای اطلاعات ـ عملیات بومی این مناطق با ارائه لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
سوگواری و نوحه‌خوانی و قرائت دعا و مناجات و برپایی نمازجماعت از جمله بخش‌های مختلف این مراسم بود.
 

۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
حسین
۱۳۹۲/۰۴/۲۵ Iran
5
0
0

حیف شد


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید