خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر 17شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه به میهن اسلامی بازگشت

پیکر 17شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه به میهن اسلامی بازگشت
پیکر پاک و مطهر 17 شهید دوران دفاع مقدس، در میان حزن و اندوه مردم شهیدپرور و قدرشناس خوزستان، پس از گذشت 22سال از پایان جنگ تحمیلی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شدند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام  به نقل از رسا: پیکر پاک و مطهر 17 شهید دوران دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه مردم شهیدپرور و قدرشناس خوزستان، پس از گذشت 22سال از پایان جنگ تحمیلی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شدند.
در این مراسم باشکوه که سردار محمد باقرزاده، رییس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشت پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس در آیین ویژه‌ای توسط یگان‌های ویژه نظامی وارد خاک ایران شدند.
سردار محمد باقرزاده، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که این شهیدان اخیراً در کاوش‌های انجام گرفته توسط نیروهای عراقی در آن کشور کشف شده‌اند، ابراز داشت: در روزهای اخیر به دنبال اخلال نیروهای آمریکایی از سرگیری عملیات جستجو در عراق متوقف شده است.
سردار باقرزاده تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از وزارت امور خارجه درخواست کرده است، که با جدیت بیشتری مسأله جستجوی پیکر شهیدان در عراق را در دستور کار قرار دهد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: از زمان سقوط صدام ملعون، هنوز عملیات جستجوی مشترک با عراق شروع نشده است؛ این تاخیر ناشی از شرایط عراق و همچنین کم‌کاری برخی مسؤولان وزارت امور خارجه به شمار می‌رود.
در این آیین یگان‌های تشریفات با نواختن مارش نظامی و در میان حزن و اندوه جمعیت حاضر، پیکر مطهر شهدای گلگون‌کفن را از مرز عراق به خاک ایران منتقل کردند.
گفتنی است، آیین بازگشت پیکر پاک این شهیدان در مرز شلمچه و با حضور اقشار مختلف مردم و کاروان‌های راهیان نور انجام شد؛ قرار است پس از استقرار پیکر این شهیدان، کار شناسایی در مورد تشخیص هویت‌شان آغاز شود.

۱۶ فروردین ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۰
ناشناس
۱۳۹۰/۰۲/۰۸ Iran
4
0
0

امیدوارم شهدای عزیز راضی شوند و خودشان را به ما نشان دهند و مادران را از چشم انتظاری رها سازند امید که هر شهید نشانی باشد بر قلب ما تا به خداوند نزدیکتر شویم


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید