خانه / نمایش جزییات خبر

سومین یادواره شهدای گمنام در دانشگاه شهرکرد برگزار شد

سومین یادواره شهدای گمنام در دانشگاه شهرکرد برگزار شد
دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در سومین یادواره‌ شهدای گمنام در این دانشگاه، با آرمان های امام و شهدای 8 سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام  به نقل از موج: سومین یادواره شهدای گمنام در دانشگاه شهرکرد با عنوان "همراه با عرشیان یک شب تو را می خوانند" با حضور پرشور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم باشکوه که مسئولین و جمعی از اساتید دانشگاه شهرکرد، همچنین مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، ناحیه بسیج دانشجویی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند از مقام شامخ شهدا تجلیل و با آرمان های والای امام و شهدا تجدید پیمان شد.
دکتر محمد شایان نژاد معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد امام عزیز و شهدای ایران اسلامی، راه شهدا را راهی ماندگار دانست و تلاش برای حفظ آثار و ارزش های شهدای گران قدر را وظیفه عموم مردم، به خصوص قشر دانشجو برشمرد.
در ادامه‌ی این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین قائمی عضوو گروه سیره‌ی تفحص شهدای قم، با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس شهدا را تنها انسان های ملکوتی دانست که دارای صفات حیات اند. وی با بیان احادیث و روایاتی از معصومین علیه السلام و بزرگان دین، شهادت را اوج عبودیت و بندگی و آرزوی ائمه برشمرد. حجت الاسلام والمسلمین قائمی قیام شهدا را ولایت و پشتیبانی از ولایت فقیه را شاخصی بیان کرد که در وصیت نامه های اکثر شهدا بدان اشاره شده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات رخ داده در 9 دی 88 و 25 بهمن 89 و همچنین قیام کشورهای عربی علیه حکومت های دیکتاتور خود، دست داشتن رژیم صهیونیستی، آمریکا و رسانه های غربی در حمایت از سران فتنه و حکومت های دیکتاتور عرب را مسئله ای واضح نامید.
در بخش دیگری از این یادواره جانباز سرافراز انقلاب اسلامی، حاج محمد مختاری، ضمن بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس، اکثر دانشجویان امروز را با در نظر گرفتن شرایط زمانه، همان حاج همت های زمان جنگ دانست و افزود: انتقال دهنده اصلی آثار و خاطرات شهیدان انقلاب اسلامی، خود خداست و در این زمان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمترازشهادت نیست.
شایان ذکر است پس از اتمام مراسم، شرکت کنندگان در این یادواره در کنار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه شهرکرد حاضر شده و باری دیگر با آرمان های والای امام و شهدای 8 سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند دفاع مقدس تجدید بیعت کردند

شهر کرد

شهر کرد

۱۲ اسفند ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید