خانه / نمایش جزییات خبر

شهید پازوکی بار مهمی از عوارض روانی و اجتماعی جنگ را برداشت

شهید پازوکی بار مهمی از عوارض روانی و اجتماعی جنگ را برداشت
سردار باقرزاده: شهید پازوکی بار مهمی از عوارض روانی و اجتماعی جنگ را برداشت. وی به دلیل اینکه تجارب جنگ را داشت، جلوی بسیاری از حوادثی که می توانست خطر آفرین باشد را گرفت.
سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح: شهید مجید پازوکی از ذخیره های ارزشمند جنگ بود که به دلیل تجربیات ارزنده ای که در زمینه تخریب و پاکسازی داشت بعد از جنگ احساس وظیفه کرد که به گروه تفحص ملحق شود و با پیوستن به گروه تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) منشا اقدامات بسیار ارزشمندی شد. وی از نخستین روزهای تفحص و بعد از قطعنامه 598 که کار تفحص به صورت سازمان یافته آغاز شد، یعنی از سال 71 با ما همراه بودند و تا آخرین لحظه در مناطق عملیاتی حضور داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: شهید پازوکی در کنار شهید محمودوند که از همرزمان و دوستان قدیمی ایشان بود، توانستند پیکر شهدای زیادی را در مناطق عملیاتی جنوب کشف کنند. این شهید بزرگوار به دلیل اشراف نسبت به مناطق عملیاتی و تخریب و همچنین ظرفیت خوبی که برای هدایت نیروها داشت بعد از شهادت شهید محمودوند به عنوان فرمانده گروه تعیین شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  اظهار کرد: بعد از موافقت دولت عراق جهت استمرار کار تفحص در خاک این کشور، شهید پازوکی را به عنوان مسئول قرارگاه برون مرزی منطقه فکه معرفی کردم و در جلسات تخصصی و هماهنگی هایی که با عراقی ها در شهر کوت و الاماره داشتیم ایشان جزو تیم اصلی برای هماهنگی کارها و انجام ماموریت ها شدند.

سردار باقرزاده افزود: شهید پازوکی بعد از شهادت شهید محمودوند نگذاشت کار تفحص در محدوده منطقه فکه تعطیل شود و کار را با جدیت، دلسوزی، تعهد و پشتکار ادامه داد. وی محدوده مهمی از منطقه عملیاتی فکه را از دهانه چزابه تا پاسگاه عماش تفحص کرد و در خلال همین تفحص به علت برخورد با مین به فیض شهادت نائل شدند.

وی گفت: شهید پازوکی انسانی مخلص، خویشتندار و در عین حال با پشتکار، جدی، مدیر و دارای تعهد خاصی بود و همواره نسبت به انجام تفحص با حداقل امکانات اهتمام داشت و مانند شهید محمودوند بود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  تشریح کرد: شهید پازوکی بار مهمی از عوارض روانی و اجتماعی جنگ را برداشت. وی به دلیل اینکه تجارب جنگ را نیز داشت، جلوی بسیاری از حوادثی که می توانست خطر آفرین باشد را گرفت. خودش در میدان همیشه پیشتاز بود و قبل از اینکه نیروها وارد میدان شوند، در جهت پاکسازی میادین اقدام می کرد.

وی گفت: این شهید بزرگوار روز شهادتش نیز برای همین کار تلاش می کرد که به فیض شهادت نائل شد.
۱۷ مهر ۱۴۰۲
حیات |
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید