خانه / نمایش جزییات خبر

راز خنده دختر شهید دریساوی بعد از شنیدن خبر شهادت پدرش

راز خنده دختر شهید دریساوی بعد از شنیدن خبر شهادت پدرش
دختر شهید مدافع حرم جبار دریساوی گفت: مهمترین خصوصیت پدر تواضع بود و این ویژگی اش را خیلی دوست دارم.

پس از حملات تروریستی گروه‌های تکفیری بویژه داعش به شهرهای سوریه، آزادمردانی از جنس غیرت و مردانگی از سراسر دنیا به این کشور عزیمت کردند تا از حرمین مطهر حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) دفاع کنند.
یکی از این دلیرمردان، شهید جبار دریساوی است که در دفاع از حرم زینبی به دست تکفیری‌های داعشی در سوریه به شهادت رسید، به منظور آشنایی بیشتر با این دلیرمرد خوزستانی به سراغ خانواده‌اش رفتیم، بخش دوم این گزارش به سخنان فاطمه دریساوی تنها دختر این شهید مدافع حرم اختصاص دارد که با هم مرور می کنیم:
وی مهمترین خصوصیت پدر را تواضع می‌داند و می گوید: این ویژگی را خیلی دوست دارم زیرا او بسیار متواضع بود و با این که سمت بالایی داشت و فرمانده بود ولی هیچ وقت درباره مسئولیتش صحبت نمی‌کرد، پدر بسیار خوب و مهربانی بود و در حق من و برادرم به تمام معنا پدری کردند.

دختر شهید دریساوی

در برابر حضرت زینب (س) تسلیم شدیم
این دختر شهید در ادامه به بیان خاطره‌ای از زمان خداحافظی با پدر می‌پردازد و ادامه می‌دهد: بار دومی که می‌خواست به سوریه برود خیلی ناراحت بودم می‌گفتم یک بار رفتید کافی است برای چه دوباره می‌روید، کنارم نشست و گفت اگر ما به سوریه نرویم چه کسی می خواهد به نیروهای مردمی سوریه کمک کند، مردمی که مظلومند و زیر بار حملات تکفیری‌ها، له می‌شوند، کسی نیست آنها را یاری رساند، من به خاطر اسلام می روم تا اجازه ندهم حضرت زینب (س) یک بار دیگر به اسارت در بیاید، با این حرف‌ها مرا متعاقد کردند با اینکه مدام گریه می کردم ولی در برابر حضرت زیتب (س) تسلیم شدم و راضی هستم به رضای خدا.
وی در ادامه به بیان حالات خود بعد از شنیدن خبر شهادت پدر می پردازد و عنوان می‌کند: جز خنده کاری نمی‌توانستم بکنم زیرا هر کسی آرزوی شهادت را دارد و واقعا خوشحال بودم که پدرم شهید شده چون لیاقتش را داشت زیرا این فیض عظیم نصیب هر کسی نمی شود.

فرزندان شهدای مدافع حرم بر خود ببالند
دریساوی با بیان این مطلب که امیدوارم لیاقت فرزند شهید بودن را داشته باشم، می گوید: ادامه دادن راه شهدا خیلی سخت است و این کار تلاش زیادی می‌خواهد، در حال حاضر تنها کاری که از دستم بر می‌آید درس خواندن است ولی در هر نقطه دنیا اگر لازم باشد به همراه مادرم به جنگ با گروهک‌های تکفیری می‌رویم.
وی در پاسخ به این سوال که چه صحبتی با فرزندان شهدای مدافع حرم دارید، اظهار می‌کند: اول باید صبور باشند بعد هم به این فکر کنند که افتخار بزرگی نصیب پدرشان شده است. باید خوشحال باشند و بر خود ببالند که فرزند شهید هستند.
فرزند شهید جبار دریساوی می‌گوید: امیدوارم مدافعان حرم پیروز باشند و در برابر گروه های تکفیری مقاومت کنند و راه شهدا را ادامه بدهند، ما هم برای آنان دعا می کنیم.

 

۱۶ مهر ۱۴۰۲
پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور |
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید