خانه / نمایش جزییات خبر

‌شهرستان تایباد برای تشییع و تدفین 2 شهید ‌گمنام آماده است

‌شهرستان تایباد برای تشییع و تدفین 2 شهید ‌گمنام آماده است
فرماندار شهرستان تایباد: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در تایباد تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ،محمد عارف عارفی در جلسه برنامه‌ریزی تشییع شهدای گمنام در شهرستان تایباد اظهار داشت: شهید گمنام، شهید تمام مملکت و شهید وطن است.
فرماندار تایباد افزود: درخواست‌ها برای شهدای گمنام در سراسر کشور بسیار زیاد است و شهرستان تایباد نیز مدت‌ها چشم انتظار قدوم پربرکت شهدای گمنام بود و در سفری که سردار باقرزاده به منطقه داشتند در‌خواست شد که نخستین شهدای گمنام خراسان مهمان مردم شهید‌پرور تایباد باشند که به صورت غیر‌منتظره‌ای همزمان با ایام وفات نبی گرامی اسلام و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) و ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) خبر تحویل دو شهید گمنام به شهرستان تایباد اعلام شد.
وی عنوان داشت: تشییع شهدای گمنام همواره با شکوه‌تر از شهدای با نام و نشان بوده است چرا که همه مادران و پدران و همه مردم به شهدای گمنام به چشم جگرگوشه خود می‌نگرند که در راه خدا جانفشانی کرده و به شهادت رسیده‌اند.
وی همچنین بیان داشت: هر کجا شهید گمنام دفن شده است برکت و رحمت آنجا ساری و جاری شده و در همه جا می‌بینیم مدفن شهدای گمنام به صورت بهترین و زیباترین جایگاه شهر و محل زیارت و بهره‌مندی معنوی مردم در‌آمده است.
یادگار سرفراز دفاع مقدس افزود: در شهر تایباد نیز از مدت‌ها پیش بهترین جایگاه شهر در ضلع شرقی و در کنار مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری و بر فراز تپه‌ای که بر شهر مشرف است، پارک و یادمان شهدای گمنام کار اجرایی خودرا شروع کرده بود که به صورت غافلگیرانه خبر تحویل شهدای گمنام به تایباد اعلام شدکه قطعا با برکت وجود شهدا کارهای اجرایی سرعت مضاعف یافته و مامن معنوی مردم هر چه سریع‌تر آماده شود.
فرماندار تایباد ادامه داد: پیکر مطهر شهدای گمنام پس از وداع در شب رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) در مشهد مقدس به تایباد تحویل شده و در سالروز شهادت امام رضا (ع) و پس از برگزاری محافل انس با شهدا در شهرهای تایباد و باخرز صبح روز جمعه 15 بهمن ماه از محل مسجد امام رضا (ع) و میدان وحدت شهر تایباد توسط اقشار مختلف امت شهیدپرور تسنن و تشیع تایباد و باخرز تا محل یادمان شهدای گمنام تشییع می‌شود.

۱۳ بهمن ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید