خانه / نمایش جزییات خبر

افتتاح مقبرة الشهدای دانشگاه تهران /نمای سه بعدی مقبرة الشهدا

افتتاح مقبرة الشهدای دانشگاه تهران /نمای سه بعدی مقبرة الشهدا
افتتاح مقبر شهدای دانشگاه تهران با حضور رئیس بنیاد حفظ و آثار و شهردار تهران صورت می گیرد.
 
 
 
مقبره 5 شهید گمنام آرمیده در دانشگاه تهران به گفته مدیرکل طرحهای عمرانی دانشگاه تهران شنبه 18 دی ماه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه تهران افتتاح می شود.

رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 5 شهید گمنام دفاع مقدس در ضلع جنوبی مسجد دانشگاه تهران در سال 87 گفت: احداث مقبره الشهداء از تصمیماتی بود که همزمان با حضور معنوی شهدای گمنام در دانشگاه تهران گرفته شد.

نمایی سه بعدی از مقبره الشهداء دانشگاه تهران - طرح برگزیده مسابقه در میان دانشجویان معماری دانشگاه تهران  

مدیرکل طرحهای عمرانی دانشگاه تهران، طرح نهایی مقبره الشهداء در دانشگاه تهران را نتیجه مسابقه ای دانست که در زمینه انتخاب طرح مقبره الشهداء در میان دانشجویان دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار شده طراحی مقبره الشهداء ارتباط نزدیکی با سمبل های معماری ایرانی و اسلامی دارد و یادآور تداوم حرکت و نشانه استقامت شهدا است.

قاسمی با بیان اینکه طراحی مقبره الشهداء ارتباط نزدیکی با فضای عبادی مسجد دانشگاه تهران دارد، گفت: طراحی مقبره الشهداء تلفیقی از ارزشهای سنتی و معماری مدرن است.
 
وی درباره نحوه تامین هزینه های این پروژه به مهر گفت: با توجه به مشکلات مالی دانشگاه تهران، هزینه های پروژه مقبره الشهداء توسط شهرداری تهران تقبل شده و کارفرمای پروژه دانشگاه تهران و شهرداری تهران است.
۱۶ دی ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید