خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر مطهر شهید توفیق احمدی شناسایی شد

پیکر مطهر شهید توفیق احمدی شناسایی شد
شهید توفیق احمدی، از شهدای اهل تسنن روستای باشماق شهرستان سقز بود که به‌دست مزدوران ضدانقلاب به شهادت رسیده بود و پیکر مطهرش پس از 33 سال با کمک مردم بومی در روستای نرگسله شهرستان دیواندره کشف گردید و شناسایـی شد

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، شهید اهل تسنن "توفیق احمدی" فرزند حسن، متولد ۱۳33/9/۱۰ و در تاریخ 1363/6/1 در سن 20 سالگی به‌دست مزدوران ضدانقلاب (کموله - دموکرات) به فیض شهادت نائل آمد و آن‌ها پیکر پاکش مخفیانه در روستای نرگسله دفن گردید.

به‌لطف الهی، بر اساس اطلاعات دقیق و همکاری خوب مردم با صفای بومی منطقه و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر مطهر این شهید کشف شد گردید.
مسئولین شهر سقز امروز با حضور در منزل خانواده شهید احمدی، تنها بازمانده شهید خانم عایشه احمدی (خواهر شهید) را از شناسایی پیکر برادرش مطلع کرده و بعد از 37 سال از چشم انتظاری در آوردند.

تشییع پیکر شهید توفیق احمدی و یک شهید گمنام در روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۱۰صبح  با حضور آحاد مردم انقلابی از مسجد جامع شهر سنندج آغاز خواهد شد که  پیکر شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز کردستان آرام خواهد گرفت و پیکر شهید توفیق احمدی برای تدفین به شهرستان سقز اعزام خواهد شد.

نثار شهیدان از حرم صلوات.

۱۲ دی ۱۴۰۰
کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید